Když před rokem vyšla hra Grow Home bylo to celkem příjemné překvapení. Málokdo by to totiž čekal, že zrovna Ubisoft dá zelenou hře, která bude do určité míry experimentem. Ostatně jak jinak nazvat hru, ve které se hlavní postava pochybuje jak gumový panák, protože jeho pohyb je založen na fyzice a je procedurálně generovaný. Byl to sice nečekaný krok, ale vyšel a hra si našla své fanoušky. To že Ubisoft dokáže překvapit ukázal znovu, když relativně chvíli před datem vydání ohlásil pokračování s názvem Grow Up.
Opět se tak vrací červený robůtek B.U.D. kterého další čeká nelehký úkol. Tentokrát mu ale nestačí jen vyšplhat ke své lodi. Ta se totiž při havárii rozpadla na několik částí a ty se poztrácely. Nejprve je tak třeba jednotlivé kusy posbírat a teprve poté se dopravit až na Měsíc, kde lze svoje plavidlo znovu sestavit. Z tohoto popisu by se mohlo zdát, že tvůrci se pouze rozhodli zopakovat vyzkoušený koncept a do určité míry je to pravda. Přesto se hratelnost oproti předchozímu dílu v lecčems liší. Pokud jste hráli Grow Home, tak víte, že vaším hlavním snažením bylo vypěstovat květinu, které vás pak zanesla až k vaší lodi na orbitu. Hra tak byla založena především na opakovaném navádění rostlinných výhonků do energetických krystalů, díky kterým květina stále rostla. Autoři zřejmě správně usoudili, že zopakovat stejný koncept by nebylo to pravé. A tak nyní místo jednoho ostrůvku s osamělou květinou máte k dispozici celou planetu. Její koncept je přitom podobný jako v Super Mario Galaxy, či Malém princi, chcete-li. Váš dočasný domov proto má přiznaný tvar koule, kterou lze libovolně obíhat. Na jedné polokouli máte zelené louky zatímco na druhé najdete poušť či zamrzlé hory. Přitom celý svět působí dostatečně rozmanitě a přitom kompaktně, aby vás lákalo jeho důkladné prozkoumání.
A věřte mi, že celý svět poznáte opravdu důkladně. Nicméně většinu času vaše cesta povede vzhůru, protože jak se dalo čekat, části lodi se nachází v těch nejhůře dostupných oblastech. Na vrcholky hor se sice můžete dostat s pomocí svých paží, přičemž systém přichytávání pomocí pravého a levého triggeru zůstal. Nicméně na plovoucí ostrovy vysoko na obloze byste se s nimi nedostali. Zde ke slovu přichází už osvědčené květiny, které vám po nadopování patřičnou dávkou energie umožní vyšplhat po jejich stoncích. Jenže tento způsob dopravy je v tomto díle překvapivě omezený. Většina pozůstatků vaší lodi se totiž nachází na místech, kam vás žádná květina nezanese. I když jak se to vezme. Jako novinku totiž máte možnost sbírat unikátní rostlinky a houby. Těch je na planetě hned několik a každá má speciální vlastnost. Jakmile ji seberete, získáte nekonečné zásoby jejich semen, které lze umístit kdekoliv. Lze si tak udělat trampolíny z houbových kloboučků či vybudovat nejrůznější praky, které vás vystřelí požadovaným směrem. Asi neoblíbenější pak pro mě byly rostliny, které mě během okamžiku byly schopné dostat vysoko do oblak.
Ačkoli je to zajímavý prvek, který do konceptu hry dobře zapadl, musím přiznat, že většinou sesbíraných druhů jsem ani nevyzkoušel a ostatní jsem používal je dočasně. Důvod je ten, že ve chvíli, kdy si odemknete speciální vlastnosti vašeho robůtka, budete moci libovolně létat či dokonce plachtit. V tu chvíli pro vás bude využívání rostlinek skoro zbytečné. Navíc s pomocí sesbíraných krystalů lze uvedené schopnosti ještě podpořit a tak nezbude moc důvodů, proč se obracet se na pomoc přírody. Nicméně je fakt, že tvůrci vám dávají v tom jak hrát velkou volnost. Někdo tak výše uvedenému může mít zcela opačný přístup. Pořadí v jakém budete svět zkoumat je totiž jen na vašem rozhodnutí a také na tom, jak kreativně si poradíte s aktuálními schopnostmi. Já se tak v okamžiku, kdy se mi dostala do rukou rostlina tvořící bubliny, dostal až na Měsíc, zatímco jsem měl sesbíranou sotva polovinu lodních částí. Volnost ve vašem postupu je zkrátka senzační a hra vám nikdy nedá najevo, že něco nemůžete. K mému překvapení a nutno říci že vlastně příjemnému, jsem mnohem méně času trávil samotným šplháním a mnohem více jsem různě poletoval. Což mě popravdě bavilo mnohem více.
Díky tomu, že musíte prozkoumat doslova celou planetu, není úplně snadné se zorientovat, kde se co nachází. Proto se hodí, že máte možnost použít mapu v podobě speciální zobrazení, ve kterém si můžete nechat ukázat celou planetu z ptačího (či spíše vesmírného) pohledu a libovolně s ní rotovat, přibližovat a oddalovat výhled. Díky tomu máte ihned představu, kde se nachází která část lodí, kde můžete získat novou schopnost či dokonce kde je modrý krystal, jejichž sbíráním se vám odemykají další vylepšení. Těchto krystalů je hodně a všechny je na mapě rozhodněte neuvidíte. Až tak vám to hra neusnadní. Mnohdy se totiž ukývají v různých jeskyních či dalších záludných místech. Ale časem si odemknete vylepšení, která vás upozorní, pokud se v okruhu nějaký nachází a tak jejich sběr už není takové peklo jako v předchozí hře. Další věcí které si na mapě určitě všimnete jsou místa, kde lze plnit speciální challange. Ty spočívají v tom, že v určitém časovém limitu musíte proskákat či proletět trasou vyznačenou kontrolními body. Je to přímené zpestření hry a musím říci, že mě plnění těchto nepovinných úkolů bavilo. Jejich obtížnost je celkem vyvážená a i když některé z nich mě také potrápily, stejně sem se k nim vracel. Navíc za určitý počet splněných challange, se vám vždy odemkne speciální vzhled pro B.U.D.a.
Kupodivu za největší problém hry považuji samotný pohyb postavy, který se od minulého dílu vůbec nezměnil. Zatímco tehdy jsem jeho kostrbatost omlouval tím, že šlo o experiment, tady si říkám jestli už to nepovažovat za nedostatek. Ale po roce od vydání předchůdce asi nelze chtít zázraky. Přesto bych čekal alespoň drobné zlepšení, díky kterému by se B.U.D stále nemotal jako po flašce vodky. Na druhou stranu, na určitou nemotornost si lze zvyknout a pokud vám nevadila předtím, nebude ani teď. Útěchou budiž to, že díky mnohem menší nutnosti někam šplhat, ztrácí tento nedostatek na síle. Po technické stránce však jiné výtky nemám. Hra stále běží na enginu Unity, grafika je ostrá a plynulá a díky otevřenému světu a především zvolené výtvarné stylizaci vypadá výborně. Myslím si, že ti kteří se bavili u předchozího dílu, se budou stejně bavit i u pokračování, které přináší několik zajímavých novinek. Navíc nenásilných her, které můžete bez obav hrát třeba i se svými dětmi není mnoho a takhle je navíc skutečně povedená.
Pages - Menu
▼
DOHRÁNO: No Man's Sky
Nebylo mnoho her jenž byly očekávány s takovým napětím jako No Man's Sky. Když se tahle hra na konci roku 2014 poprvé představila bylo z toho velké pozdvižení a každý o ní mluvil. Byla to totiž hra která už na první pohled zaujala svým vytříbeným vizuální stylem. Když se k tomu přidala informace o tom, že hra nabídne procedurálně generovaný vesmír takřka nekonečné velikosti a navíc že za hrou stojí jen relativně malinká skupina vývojářů, dostavil se údiv, ale i obavy. O co vlastně ve hře půjde? Budou zde nějaká omezení? Bude tu multiplayer? Zkrátka otázek bylo hodně a odpovědí málo. Jedno však bylo jasné už tehdy. Vesmír v podaní hry vypadal kouzelně a hra se tak rázem ocitla na pomyslném seznamu nejočekávanějších her. Nakonec hra i přes menší odklad vyšla. Stálo to čekání za to?
Ano, ale asi jen pokud jste očekávali, to co hra skutečně nabízí. No Man's Sky je totiž především sandbox, který vám umožní užít si cestování vesmírem a objevování planet. Navíc je to arkáda, takže veškeré mechaniky pojící se s létáním kosmem a přežíváním na nehostinném prostředí planet, jsou do značné míry zjednodušeny. Většinu času tak trávíte získáváním materiálů, které jednak umožní vaše přežití a jednak díky nim můžete vylepšovat svoji technologie. Pokud tedy někdo od hry čekal něco více, mohl by být zklamán. Hra totiž stojí mimo obvyklé škatulky a to i rámci survival her. Není tu žádné budování a stavění která známe z daného žánru. Jediný materiál který lze získat má podobu jen základních prvků, které z natěženého materiálu vypadnou. Ani element přežití není úplně klasický. Nikdo na vás v zásadě neúročí a pokud se nedostanete na planetu s nehostinnou atmosférou je pobyt na jejím povrchu v celku bezproblémový. Jen si občas musíte doplnit energie do systémů podpory života.
Co tedy na takové planetě vlastně dělat? No především ji zkoumat. Kromě flory a fauny kterou má každá planeta jedinečnou na nich narazíte i nejrůznější základny, kde nejen že můžete nasbírat různý materiál, ale především zde potkáte další formy života. Jenže promluvit si příslušníkem neznámé rasy může být problém, protože mu pochopitelně nerozumíte. A tak během jednoduchého dialogu, kde můžete vybírat z několika odpovědí se může stát, že vám nabídne výměnou za materiál nebo vaše chování nějaký plánek a reputace u jeho rasy vám stoupne a nebo ho můžete naopak naštvat. Abyste těmto kulturním nedorozuměním předcházeli, je vhodné se během cestování po povrchu planety dívat, zda nedaleko není nějaký záhadný monolit, který vás dokáže naučit nové slovíčko. Nicméně plně porozumět mimozemskému jazyku nějakou chvíli zabere a často je tak lepší se spolehnout na vaši intuici, jak se k té které rase chovat.
Podobných specialit je na skoro každé planetě celá řada a tak můžete narazit na opuštěné základny, které vás odmění nějakou novou technologie, či jinde zase vyluštěním relativně lehkého kódu odhalíte havarovanou loď. A tím se dostáváme k jádru hry. Ano, právě kolem vašeho plavidla se vše točí. Na začátku hry se probouzíte vedle jeho trosek a první hodiny hry tak strávíte hledáním surovin, které by umožnily jeho opravu. A vy jste se konečně mohli vznést a trochu si zalítat, třeba k nejbližší planetě v soustavě. Ta může být zase úplně jiná, protože jak už jsem říkal, vše co kolem sebe vidíte, hra generuje. Nicméně brzy se vám i vaše soustava, kterou si klidně můžete pojmenovat podle svého, ostatně jako cokoliv co objevíte jako první, začne být malá. A vy zatoužíte zaletět se podívat nějak dále k nějaké z milionů či miliard hvězd, které se před vámi zobrazují na hvězdné mapě. Stačí tedy postavit hyper pohon a můžete letět.
No ve skutečnosti si moc daleko nezaletíte, protože vaše loď má jen základní výbavu. Jestli chcete lepší loď, či nástroje pro těžbu materiálu i střelbu, je třeba začít hledat. A tady začíná další vrstva hry, kde lze utopit desítky hodin. Budete hledat nové plánky a sbírat materiál na jejich výrobu. Stejně tak kutat suroviny, abyste je mohli prodat a za utržené kredity koupit další rozšíření inventáře, který nikdy nebude dost velký. Stejně tak záhy zatoužíte po nové lodi. Možností jak se v tomto ohledu realizovat je nespočet a pokud vás podobné herní principy baví, dokáže stejně jako já zůstat u hry po dlouhou dobu. Přičemž si budete opakovat „ještě dodělám tohle a pak už to vypnu“ až příliš často. V tento moment byste mohli nabít dojmu, že když už hra není primárně o budování či přežití, tak je o to vylepšování výbavy. Jenže kupodivu také ne. Ne že by tato činnost nebyla zajímavá, jenže několik hodin pobíhat po planetě sem a tam, vás po nějaké době přestat nebavit. Takže čím dříve si uvědomíte, že No Man's Sky je především hrou o cestování vesmírem a objevováním nových světů, tím pro vás lépe.
Ostatně i sami autoři se vás snaží navádět k pohybu vpřed. A ať už budete sledovat linku s tajemným Atlasem či přímo za nosem zamíříte do centra vesmíru, měla by to být právě ta touha objevovat, ta co vás má hnát dále. Vždyť kdo ví jaký svět se před vámi objeví při dalším skoku do vedlejší soustavy. Možná zde objevíte nějaký nový plánek nebo výhodně prodáte materiál, kterého je zde nedostatek a vy ho máte jako na zavolanou tučné zásoby. Třeba zrovna na této planetě naleznete plánek na tajemný klíč k uzamčeným částem základem. Kdo ví. A v tom je právě ta krása hry. Právě proto byste ji měli hrát. Navíc po výtvarné stránce je No Man's Sky vizuální nádhera. Snad každý svět, který jsem navštívil byl něčím zajímavým. Ať už tedy navštívíte planetu bez života, kde zuří jen kyselé deště, nebo naopak prostředí které vypadá jak Ztracený svět Julesa Verna, vždy se bude na co dívat. Ale i poslouchat, protože hudební podkres svou kvalitou za vizuálem rozhodně nezaostává. Jenže zatímco umělecké provedení si zaslouží absolutorium, po technické stránce už to taková sláva není. Díky tomu, že veškerý obsah se procedurálně generuje je v případě letu nízko nad planetou vidět, jak se postoupně vytváří. Osobně mě to však nejinak nevadilo. Beru to jako daň za to, že mohu na jeden zátah vyjít ze základny, nasednout do lodi, vystoupat do vesmíru a třeba přistát třeba na odvrácené straně měsíce. Vše bez jediného loadingu. Navíc v případě PS4 se vše hýbe plynule, i když nezřídka se mi stalo že mi hra spadla. Bohužel limity použité technologie se projevují, ale zase podobný zážitek vám jiná hra neposkytne.
Je třeba říci, že No Man Sky asi není hra, která sedne každému. Ten kdo hledá příběhově orientovanou hru by se měl podívat jinde, stejně jako ten kdo od hry očekává nějaké multiplayerové funkce, či preferuje vesmírné bitky. Nic z toho v současnosti nemůže hra nabídnout. Pokud však hledáte unikátní herní zkušenost, tématika vesmíru vám není cizí a u „craftovacích“ her se dokážete zaseknout na dlouhé hodiny, mohla by to být hra pro vás. Pro mě určitě. Už jsem ve světě No Man Sky strávil hodně hodin a stále se těším až se do něj vrátím. Zkrátka proto, že mě baví v něm být, létat z planety na planetu a užívat si atmosféru, které má hra na rozdávání. A když má své chyby, já jí je rád promíjím. Ostatně to těm, které máte rádi děláte.
DOHRÁNO: Hyper Light Drifter
Tato hra je další z mnoha, která mohla vzniknout díky úspěšné kampani na Kickstarteru a kterou jsem zde rovněž podpořil. Když o tom tak zpětně přemýšlím, bylo to vlastně jediná hra, kterou jsem zafinancoval, aniž by se jednalo o nějaké pokračování mnou oblíbené herní série, nebo za ní stál někdo ze známých vývojářů. Tehdy mě tak hra zaujala především svoji vizuální podobou, která byla značně odlišná od jiných her. Je fakt, že dneska už si svoji stylizaci do retro 16bitových her vzalo za své více her, ale tehdy to bylo něco neokoukaného a mě dost zaujala. Nedávno byla hra po letech konečně dokončena a já se tak po obdržení kódu na PS4 verzi, hned vrhnul do jejího barevného světa.
Ihned po spuštění jsem byl opět okouzlen její grafickou stylizací. Tvůrci pro hru záměrně zvolili velmi hrubou grafiku, které evokuje staré hry ze NES, takže hra je správně „čtverečkovaná“. Ale záměrně nejde o nějaký líbivý pixelart. Autorům se podařilo vytvořit pro hru unikátní vzhled, který sice na první pohled působí hrubě, ale zvláště díky odvážné barevné paletě jenž pracuje s výraznými barvami je dostatečně nápaditý. Musím říci že mě její stylovost opět okouzlila. Zdejší svět je plný růžové, fialové, či tyrkysové barvy a tak si ho s jinou hrou nespletete. Celková retro nálada samozřejmě ovlivnila i animace či hudbu. V toto stylu pak vzniknul celý svět jenž už na první pohled působí tajemně. Zdejší krajina vypadá jako by na pozůstatcích nějaké civilizace vzniklá úplně jiná. Budete procházet podivné chrámy se zbytky neznámých technologií. V hustých lesech narazíte na pozůstatky jakýchsi tvorů. Zkrátka tato hra tajemnou atmosférou přímo překypuje.
O hře se často mluvilo jako té, které se inspiruje v sérii Legend of Zelda. Do určité míry je to pravda. Obě hry mají rozhodně společnou onu radost z objevování světa. Jenže tam kde Zelda sází na hádanky a zpřístupňování dalších lokací s pomocí příslušného vybavení, je Hyper Light Drifter především o soubojích. Boj je hlavní náplní, přičemž co celou dobu si vystačíte se třemi základními mechanizmy – kontaktní souboje s vaší katanou, střelba z pistole a zrychlené přesouvání po prostředí. Postupem času si za sbírání speciálních předmětů můžete naučit další speciální bojové techniky. Budete tak moci svoji zbraní odrážet střely či se naučíte řetězit úskoky. Díky tomu že pravidla boje se po celou dobu hry nemění a jediné vylepšení vás čeká v podobě jiných střelných zbraní či již zmíněného vylepšování základních schopností, jsou boje velmi dynamické. Zvláště pokud jste s hromadou nepřátel umístěni do jakési improvizované arény. To je potom teprve maso.
Soubojový systém Hyper Light Drifter je tak především o vašich reflexech a schopnosti plynule reagovat na dění na bojišti. Seknout do nepřítele, uskočit, vystřelit, dobít energii, tohle vše je třeba dělat automaticky. Nepřátel je celá řada a na každého je účinnější jiná taktika. Samozřejmě můžete vlétnout do boje bez rozmyslu a sekat kolem sebe. Jenže to většinou vede ke ztrátě života, kterých však moc nemáte. A i když si zdraví můžete průběžně doplňovat z nacházených lékárniček, tak těch není nikdy dost na to, abyste s nimi zbytečně plýtvali. Hyper Light Drifter je náročná hra a některé souboje dokážou celkem potrápit, přesto není flustrující. Hra se ukládá automaticky a tak v případě smrti si zopakujete jen kratší úsek a i když jsou protivníci obtížní, nikdy jsem neměl pocit že jsou nad moje schopnosti. Skutečně musím tvůrce pochválit za vyladěnou obtížnost, která byla příjemnou výzvou.
Už jsem se zmínil, že hra má svůj specifický vizuální styl. Ten se projevuje i tím, že pohled na herní plochu je trochu netypický. Na svět se totiž díváme z výšky, ale v přímém pohledu. Ztrácí se tak určitá prostorovost a někdy tak bývá obtížné se v něm zorientovat. Naštěstí po nějaké době jsem si zvyknul. Skoro bych si tipnul, že tvůrci se k takovému zobrazení rozhodli zcela záměrně s cílem hráče mást. Ostatně hra je doslova přeplněná tajnými místnostmi a skrytými předměty. Vlastně právě jejich hledání tvoří hned po boji nejvýraznější součást hry. A nečekejte že vás autoři povedou za ručičku. Často se mi stalo, že jsem nějakou část mapy objevil jen náhodou. Některé poklady jsou ukryté zvlášť škodolibě. Jakmile však na tuto hru přistoupíte, budete obíhat každou podezřelou stěnu a zkoumat zda tam není ukrytá chodba, či se pokoušet nahlížet „za okraj“ mapy zda tam náhodou něco není.
Hyper Light Drifter je hra plná tajemství a tajemnem je prodchnut i samotný příběh, který hra vypraví úplně beze slov. Projití hry mi trvalo kolem 16 hodin, což je velmi slušné, i když dohrát ji lze samozřejmě i rychleji či pomaleji, bude záležet jak moc se budete chtít zabývat hledáním pokladů. Musím říci, že celou tu dobu jsem se bavil, i když jsem se občas rozčiloval nad prohraným soubojem, či nad obtížnou pasáží. Vždy jsem se totiž ke hře vrátil a hrál dokud jsem mohl. Zkrátka nejen že se Hyper Light Drifter vrací k tomu nejlepšímu z herní minulosti, ale dokáže poskytnout i stejný pohlcující zážitek jako tenkrát a přitom jí k tomu stačí minimum prostředků.
DOHRÁNO: Gravity Rush Remastered
Ten kdo sleduje současný herní trh určitě stihnul zaznamenat, že v poslední době vychází jeden tzv. remaster hry za druhým. Zvláště v Sony si tento trend oblíbili a tak jsme se dočkali jak vylepšených verzích jejich největších hitů z PS3, tak dříve i přepracovaných her z PS2 a nakonec došlo i na PS Vita. Zvláště v prvních letech na tuto konzoli vyšlo několik povedených her. Bylo to v době, kdy s touto platformou měli v Sony velké plány a tak vydat hru čistě pro tuto platformu nebyl problém. A tak než svůj záměr přehodnotili a Vita se stalo otloukánkem, vyšlo několik povedených her. Nedávno jsem zde psal o Tearaway, které se mi ve své PS4 předělávce velmi líbilo. Takže jsem byl zvědavý jak se to povedlo v případě Gravity Rush. Musím říci, že o hře samé jsem toho věděl celkem málo. V době kdy vyšla na Vitu jsem se o ní moc nezajímal a vlastně ani její přepracovaní na PS4 mě moc nelákalo. Nicméně pozitivní recenze mě nalákaly a tak když se hra objevila ve slevě, řekl jsem si že to zkusím. A jsem tomu rád. Gravity Rush je totiž velmi povedená hra, která se vymyká běžné herní produkci. Tady se zkrátka její japonský původ nezapře.
Hlavní hrdinkou je Kat, dívka která se probouzí v neznámém městě a navíc ještě trpí ztrátou paměti. Společníka jí dělá jen záhadná kočka díky které záhy objevuje, že není jen tak nějaká obyčejná dívka, ale Shifter – člověk který umí ovládat gravitaci. Díky tomu může létat, chodit po stropech, nechat levitovat předměty, zkrátka dělat všemožné kusy popírající fyzikální zákony. Ostatně tyhle schopnosti je jí ve městě kde skončila rozhodně hodí. Město do kterého se dostala totiž jen tak levituje v prostoru a rozhodně není obyčejné. Je rozděleno do několika čtvrtí z nichž každé má svůj styl. Ostatně samotné město je designová lahůdka a už na první pohled vypadá originálně a zvláště příznivci steampunku si přijdou na své. Jena ze čtvrtí vypadá jako slum, druhá zase našla inspiraci ve viktoriánském Londýně, a další evokuje výškové budovy New Yorku. Každá je jiná, ale úžasná.
A tomto městě poletujete se svojí hrdinkou, která řeší jak lehce absurdní úkoly jako je shánění zmrzliny, tak ale především bojuje s nepřáteli a snaží se vrátit řád do zdejšího světa. Příběh sám je správně japonsky ulítlý, ale přesto či možná právě proto zábavný. Našimi protivníky jsou Nevi, tvorové různých forem, mající ale jedno společné. K jejich likvidaci je stačí párkrát nakopnout do zvýrazněných bodů a poslat je na věčnost. Souboje jsou díky hrátkám s gravitací velmi dynamické, ale občas trochu nepřehledné, protože orientovat se v 3D prostoru je náročné. Naštěstí soubojové mechaniky nejsou komplikované a obtížnost je spíše nižší, takže mi problém nedělaly. Jenže z počátku vydržíte ve vzduchu jen chvíli a tak abyste se mohli utkávat se stále početnějšími a náročnějšími protivníky, musíte vylepšovat své schopnosti. K tomu slouží fialové krystaly rozmístěné po celém světě. A právě jejich je sbírání je dalším herním prvkem, které mě osobně hodně bavil. Létat po městě a vyzobávat bylo fajn.
Kdybych měl hru definovat jedním slovem, nazval bych ji plynulou. Ať už je to tím příjemným tempem kterým odsýpá příběh, nebo samotným poletováním po městě které díky možnostem PS4 funguje v 60fps. Osobně se mi také líbila grafiky hry a tím nemyslím její technickou dokonalost, protože v tomto ohledu je vidět že jde o port z Vity. Mám tím na mysli práci barvou, výtvarný styl díky kterému si hru s jinou rozhodně nespletete. Skvělá je také hudba, která atmosféru hry bezvadně dokresluje. Musím říci že Gravity Rush pro mě bylo skutečně příjemným překvapením. Nevím zda je to tím že tenhle druh mám rád, nebo snad přímo samotnými kvalitami hry. Faktem je že teď po dohrání se velmi těším na druhý díl, který už regulérně na PS4 vyjde tento podzim, protože já se do zdejšího světa chci rozhodně ještě vrátit.