Pár poznámek na úvod: Svět HALO je opravdu propracovaný a obsahuje tak
spoustu postav, pojmů a věcí, které mají určitou historii. Každá rasa má svoji
mytologii, hierarchii a také svoje pojmenování pro určité věci. Občas tak může
dojít ke zmatení. Například, pokud Master Chief mluví o "Spark" jedná
se o 343 Guilty Spark, což je umělá inteligence (AI) lidmi nazývaná Monitors,
ale Covenanti je znají jako Oracles. Je tak někdy trochu komplikované porozumět
všem souvislostem, během prvního zahrání hry. Zvláště když, některé postavy
procházejí několika díly. Také díky tomu, že příběh je z části vyprávěn pomocí
radiokomunikace mezi postavami, lze některé části příběhu v zápalu boje snadno
přeslechnout. Každý, kdo měl možnost si nějakou hru z této série zahrát mi
jistě dá za pravdu, že kromě povedené akční hry, je velkým tahounem i zajímavý
scifi příběh. Vesmír, který nám přinesli vývojáři z Bungie toho má opravdu
hodně co nabídnout a byla by škoda se o to ochudit. Co se týče pojmů, které
budu ve článku používat, rozhodl jsem se je psát v takové podobě, v jaké se
objevily ve hře a až na výjimky je nebudu tedy překládat.
Stručná historie
V roce 2291 organizace UNSC úspěšně vyvíjí první technologii
(Shaw-Fujikawa Translight Engine), která umožní "slipspace" neboli
rychlé přesuny do různých částí vesmíru a tak jeho úspěšnou kolonizaci. Do roku
2390 je obsazeno 210 světů, které jsou upravovány potřebám člověka a jsou
nazývány Vnitřní kolonie. Do roku 2490 je již obsazeno přes 800 planet a jedna
z nich Reach, se stává základnou vojenských sil UNSC. V letech 2494 a 2513
dochází v koloniích k povstáním, která jsou potlačena, ale v jejich důsledku je
zřízen program SPARTAN, který má za cíl vycvičit bojovou jednotku, určenou k
zásahům při podobných událostech.
V roce 2525 dochází k prvnímu kontaktu lidí s vyspělou mimozemskou
civilizací. Těmto událostem přechází zmizení křižníku Argo u planety Harvest.
UNSC vysílá k planetě tři vojenské lodě Arabia, Heracles a Vostok. Po zničující
bitvě neznámá rasa, která se představí jako The Covenants zasílá zprávu: „Vaše
zničení je vůle Bohů, my jsme jejich nástrojem.” Projekt SPARTAN se zaměřuje
boj proti rase Covenantů. Flotila UNSC pod vedením admirála Cola bojuje s
Covenanty se střídavým úspěchem. Dochází k mnoha bojům a v mnoha z nich se
svými hrdinskými skutky prosazuje SPARTAN John-117 nazývaný Master Chief. V
roce 2535 je Colova flotila poražena a aby se předešlo ohrožení Země, vstupuje
v platnost tzv. "Cole protocol". Ten říká, že je za každou cenu nutné
ochránit odhalení umístění Země před Covenanty, i kdyby to mělo znamenat
zničení lodi.
HALO: Combat Evolved
Pillar of Autumn pod vedením kapitána Keyse a s Master Chiefem na
palubě se pomocí slipspace skoku dostává 19. září 2552 k podivnému prstencovému
objektu, nazvaném HALO. Díky útoku Covenantů je loď silně poškozena a tak
kapitán nařizuje evakuaci. Master Chief a lodní UI Cortana, která nesmí padnout
do rukou nepřátel unikají v záchranném modulu a přistávají na HALO prstenci.
Keys se pokouší s lodí nouzově přistát, což se mu sice podaří, ale je zajat
Covenanty. Master Chief se vydává na jeho záchranu. Zjišťuje, že je vězněn na
lodi Truth and Reconciliation, kde ho také nakonec osvobozuje.
Celý HALO prstenec je očividně vytvořen uměle a Master Chief se spolu s
Cortanou vydávají o něm dozvědět něco více. Postupně se dostávají až do řídící
místnosti HALO, kde po přístupu do systému Cortana zjišťuje, že HALO bylo
vybudováno rasou Forerunnerů. Ty tento prstenec zbudovali jako ochranu před
rasou Flood, která pomocí parazitů rychle dokáže ovládnout a zničit jiné druhy.
Bohužel také s překvapením zjišťuje že Flood se ukrývá v podzemí prstence a
Covennanti je uvolnili. Na scéně se objevuje 343 Guilty Spark, strážce HALO
prstence. Master Chief se dozvídá, že jediná možnost jak zničit Flood je
aktivovat HALO. Aby tak mohli učinit, musí získat Index, který HALO aktivuje. A
tak se ho vydávají najít. Po jeho získání a návratu do kontrolní místnosti je
Master Chief pověřen 343 Guilty Sparkem aby vzal Index, jakýsi klíč a zasunutím
aktivoval HALO. V poslední chvíli Cortana zjišťuje, že aktivace HALO prstence
nezpůsobí likvidaci Flood, ale zabije vše živé ve vzdálenosti 25 světelných let
a tím Flood vyhladoví. Když Master Chief odmítne aktivaci, tak se 343 Guilty
Spark obrací proti nim, ale nakonec uniká s tím, že se pokusí najít jinou cestu
jak HALO aktivovat.
Cortana přichází s návrhem jak zničit HALO a Flood. Pokud by se jim
podařilo najít Pillar of Autumn a nechat loď explodovat, mohlo by dojít k
narušení a následnému zničení HALO. Bohužel jediná možnost jak toto provést je
získat autorizační kódy od kapitána Keyse. A tak se ho vydávájí najít. Po
četných soubojích s Flood bohužel zjišťují, že je již nakažen a stal se jedním
z nich. Zbývá tedy jediné, vyndat implantát z jeho mozku, který autorizační
kódy obsahuje. Po návratu na zničený Pillar of Autumn se Master Chief s
Cortanou dostávají na můstek a pomocí získaných kódů aktivují autodestukci.
Znovu se zde setkávají s 343 Guilty Sparkem, který však autodestrukci
zastavuje. Master Chief tedy ručně způsobuje roztavení fůzních reaktorů. Zbývá
jim posledních 15 minut, aby unikli jisté zkáze. Naštěstí je v poslední chvíli
zachraňuje loď UNSC Longsword a tak jen z dálky sledují, jak exploze lodi
způsobuje i destrukci HALO. Závěrečná animace však ukazuje, že 343 Guilty Spark
přežívá.
5 komentářů:
Super clanky .) udelej jeste Reach a ODST .)
Na teto hra jsem vyrustal a toto pribehove schrnuti je uzasne
Ahoj, zrovna jsem přidal příběhové shrnutí pro Halo 3: ODST a Reach a Halo 4 se chystá. Přijemné čtení
Longsword Chiefa nezachránil, on si tu stihačku vzal sám. Jinak dobře napsáno, taky je to moje nejoblíbenější hra.
I grew up on this game and this storyline is amazing Halo Combat Evolved Free Download
Okomentovat