The Witness - návod / guide

Zdravím příznivci logických her. Posledních pár dní trávím v nové logické hře The Witness, která vám nedá nic zadarmo. Zapomeňte na nápovědy, zapomeňte že by vám někdo něco vysvětloval, tady zkrátka musíte přijít na vše sami. Takže jsem si řekl "challenge accepted" a rozhodl se, že tuhle hru pokořím, aniž bych se uchýlil k tomu hledat nápovědu. Zkrátka chci zkusit, zda se mi to podaří. Přiznávám, že jsem měl slabou chvíli a poté co jsem po začátku strávil hodiny u jednoho puzzlu (který jsem vlastně ani v ten moment nemohl vyřešit) a tak jsem se v záchvatu šílenství snažil najít řešení na internetu. Naštěstí jsem odolal a puzzle nakonec zdolal. Zachránilo mě to že v ten moment nikde žádné řešení nebylo k nalezení. Zpětně jsem za to rád, protože mě ta hra donutila se do ní skutečně zakousnou a to je vlastně i důvod proč vzniknul tenhle text. Což je možná i paradox vzhledem k tomu co píšu výše. Zkrátka jsem si řekl, že když už se s tím tak mořím, kreslím si všude možně, možná by stálo za to zkusit dát dohromady návod pro lidi, kteří nemají trpělivost a možná i jen čas aby se s hrou prali. Zkrátka asi budou rádi, když je někdo nakopne k řešení. Tak tady to máte. Ale určitě doporučuji všem zkusit hru dohrát na vlastní triko. Skutečně to stojí za to.

Řešení puzzlů budu postupně doplňovat na základě toho, jak budu postupovat hrou, jinak řečeno, jak se mi bude dařit. 

update 1: dokončeny všechny oblasti
update 2: získány čtyři filmy (jeden mi stále chybí a zatím nevím kde ho hledat)
update 3: úplnou náhodou se mi podařila objevit nová úroveň puzzlů spojených s černými obelisky, takže dokončení hry prozatím odsouvám a soustředím se na obelisky
update 4: doplněny puzzly z hory
update 5: doplněny všechny symboly pro obelisky





Ještě pár rad do začátku:

  • Využijte toho průvodce jen když skutečně nevíte, protože právě hledání řešení a především pocit z jeho nalezení je to co je na hře nejlepší
  • Ostrov je otevřený, takže toho využívejte. Pokud nevíte jak dál, je lepší dát si pauzu, zkusit štěstí někde jinde a pak se vrátit.
  • Každý podstatný puzzle je ukázán nejprve na jednoduchých situacích, kde se ho můžete naučit, takže pokud si nějakým nevíte rady, je možné že se ho ještě musíte naučit
  • Všechny puzzly mají řešení, i když jste na 100% přesvědčeni, že ne
Mimochodem, takto to vypadá když hraju The Witness :-) Ano, bez tužky a papíru to nejde.



OBSAH:

1. Začátek
2. Továrna
3. Ostrov symetrie
4. Podzimní les
5. Květinový bunkr
6. Věž
7. Bambusový les
8. Poušť
9. Stromový dům
10. Sochařská dílna
11. Chrám
12. Vesnice
13. Hora
14. Nepovinné puzzly
15. Filmová místnost
16. Tajemné obelisky
17. Záhadné mapy
18. Audio nahrávky


1. Začátek

To jak se dostat z úvodní pevnosti asi nemá cenu psát, protože ten kdo to nezvládne, si asi spletl hru. Nicméně hned záhy v lese narazíte na první puzzly, na kterých si můžete vyzkoušet první principy řešení. Ostatně s každým novým způsobem řešení puzzlu, jste seznamováni postupně od nejlehčího k nejsložitějšímu.



Jeden z jednodušších puzzlů - cesta k jablku


2. Továrna

První složitější puzzly vás čekají v továrně, s jejíž pomocí si otevřete cestu na Ostrov symetrie.




3. Ostrov symetrie

Tohle je pevní místo, kde můžete aktivovat paprsek. Puzzly jsou zde založeny na zrcadlení, přičemž vykreslovaný tvar musíte hledat i v okolí.
















Nyní můžete aktivovat paprsek.


4. Podzimní les

V této lokaci jsou puzzly založeny na práci se stínem. Je třeba se vyhýbat stínu větví. Někdy se situace komplikuje tím, že kromě větví jsou v obraze i stíny dalších předmětů.










V některých případech se stín promítá na předmět před obrazem, či je nějaký vychýlený či rozostřený.









Pak se situace obrazí a cílem je naopak sledovat linii větví.






Finální puzzle potom kombinuje oba přístupy.


Nyní můžete aktivovat paprsek.


4. Bažiny

Puzzle v bažinách je určitá varianta Tetrisu, kdy je třeba čarou vyznačit linie zobrazeného tvaru, přičemž je třeba do něj zahrnou i jeho značku.



Přisuneme si můstek





Za těmito puzzly musíte po schodech dolů. Princip zůstává, jen prázdné čtverečky musíte odečíst z původního tvaru




Poté se dostanete na červenou plošinu. Zde si musíte stoupnout na čtverec A a vyznačit tvar. Dvě plošiny sjedou dolů a vy přejdete na čtverec B. Poté vyznačíte další tvar. Plošina za vámi sjede a vy přejdete na plošinu C a vyznačíte další tvar. Cesta je volná.





Nyní můžete aktivovat paprsek.


5. Květinový bunkr

Puzzly v této lokaci mě celkem potrápily. Jsou totiž založeny na barvách. Nicméně jakmile si otevřete vstup čeká vás první seznámení s puzzlem založeným na oddělování barev.




Teď se situace trochu zkomplikuje. Abyste správně mohli určit rozložení barev je třeba se na panely podívat přes dva druhy barevného skla. V tom třetím případě dokonce hned přes obě skla najednou.



V horním patře vás čekají další panely. Ten vlevo vyklopí stěnu a tím se dovnitř dostane přirozené světlo, takže budete moci správně rozlišit barvy a aktivovat panel napravo.


Všechny předchozí puzzly vás měly připravit na hlavní úkol. Výtah aktivujete rozdělením panelu dle barev, tím se vždy dostanete o patro výše. Každé patro má jinak barevné světlo, pod nímž se mění barva značek na panelu. Problém je že v tom posledním je rozbitý kabel a vy musíte následující patro přeskočit. Jenže jak určit správné rozložení barev? Když se podíváte nad sebe uvidíte, že v následujícím patře převládá zelená barva. Takže musíte vypátrat jaké jsou reálné barvy značek na panelu a jak se tyto barvy mění pod zeleným světlem.




Správné řešení je toto rozdělení panelu.


Konečně jste na čerstvém vzduch a zbývá vyjet na vrchol, To už je snadné.


Nyní můžete aktivovat paprsek.


6. Věž

Puzzle ve věži lze rozdělit na dvě částí. V té hlavní musíte projít po panelech, které se pod vašimi kroky obarvují tak, abyste správně vedli čáru. Správné řešení vidíte na obrázcích. V případě zelené čáry je třeba nejprve dojít k zavalenému panelu, namáčknout ho a pak se vrátit stejnou cestou zpátky a čáru dokončit.




Na vrcholu věže musíte vyřešit tento puzzle založený hned na kombinaci třech principů.


Nyní můžete aktivovat paprsek.

Kromě toho je možné vyřešit ještě přední část zahrady u věže. Ta je rozdělena to čtyř zahradních labyrintů, které je třeba projít a na konci do panelu vyznačit správnou trasu.

Stačí vyznačit cestu k brance
Musíte jít vyšlapanou cestičkou, kde neroste tráva
Musíte jít cestou ke vám pod nohama nekřupe písek
Mapa vás záměrně mate, neodpovídá zkutečnosti

 Je třeba znovu vylézt na věž a vyznačit kombinaci nakreslených cest.




7. Bambusový les

Zdejší puzzle mě celkem potrápil, protože je založen na zvuku, resp. na zpěvu ptáků. Je třeba poslouchat ptačí cvrlikání a pak je zapsat do podoby křivky. První tři jsou jednoduché, ale u dalších vás záměrně budou rušit jiné zvuky. Zvlášť u jednoho jsem strávil dost času a pomohla až prostá kombinatorika.








Jakmile aktivujete všech sedm panelů, vyjdete se vzhůru do bambusové lesa, kde je třeba vyklopit desku s další sadou panelů. Opět je vodítkem ptačí zpět, ale tentokrát je třeba kreslit čáru postupně procházet různě velkými body, které reprezentují ptačí zpěv.







Pak už jen zbývá projít bludištěm bambusů a nyní můžete aktivovat paprsek.


8. Poušť

Puzzly v poušti jsou založeny na slunečním světle, resp. na tom jak se odráží na desce, na které je vidět správná dráha čáry. Je třeba hledat správnou pozici, ze které se vám dráha ukáže.









Poté si otevřete cestu o patro níže, kde si tentokrát budete muset pomoci umělým osvětlením.




U další sady puzzlů musíte pracovat s odrazem ve vodě, kde uvidíte správný tvar (zrcadlově obrácený)







Sejdete o patro níže a tentokrát musí manipulovat s hladinou vody, aby se vám ukázal správný odraz.







Zbývá poslední místnost kde třeba použít jak odraz světla na panelu, tak jeho obraz ve vodě. U jednoho rozbitého panelu k třeba kreslit na něj zezadu.




Nyní můžete aktivovat paprsek.


9. Stromový dům

Do této lokace se lze poprvé dostat jen s pomocí lodičky. Opět je zde použit jedena ústřední puzzle mechanika, kterou si vyzkoušíte na první vstupních panelech.



Tato lokace ve větvích kde jsou plošiny, mezi kterými si tvoříte lávky, kterých je hned několik.


















Některé panely mají více výstup, kterých je možno změnit jejich směr. Pokud budete pokračovat směrem (A) dostane se k bonusovému panelu (zatím nevím k čemu je), ale abyste se dostali k aktivátoru paprsku, musíte zahnout do (B)





Tato lávka vás může zavést k dalšímu bonusovému panelu (A) nebo k audionahrávce (B)





Zde opět musíte zahnout doleva. Na opačnou stranu vede cesta k východu.




Zde je třeba zahnout doleva.



V tento moment byste měli mít propojené obě oranžové lávky, takže když aktivuje časový spínač, bez problému dojdete do budky, kde nyní můžete aktivovat paprsek.

Tento panel otevře východ z lokace.




10. Sochařská dílna

Tahle lokace je rozdělena do dvou částí, oddělených potokem. Nejprve je sem ale třeba získat přístup, což je snadné.



Otevřeme si vrata do haly


A po zvednutí rampy je třeba vyřešit několik puzzlů



Tím se nám zpřístupní patro s další sadou puzzlů









Nakonec je třeba aktivovat dva panely



Tím se nám aktivuje první část zámku na aktivátoru paprsku. Druhou část zámku aktivujete dřevěného domku přes potok. Nejprve musíte dole aktivovat dva panely.


Pak můžete zvednout plošinu a dostat se k dalším.






Nyní si otevřít cestu dále.


Poté co přejdete na protější stranu, čeká vás další sada puzzlů.













Konečně můžete odstranit zbývající zámek na laseru a dojít ho aktivovat



Nyní můžete aktivovat paprsek.


11. Chrám

Toto je jedna z těch jednodušších a kratší lokací, ale kupodivu mi trvalo delší dobu ji vyřešit, protože jsem si nevšiml, že poté co si dvěma otvory ve zdi otevřete vstup dovnitř, je třeba se blíže podívat na malý oranžový strom, resp. na okraje květináče, které vytahují stěny, podle toho jakým směřem obrazec natočíte.


Puzzly jsou zde založeny na tom, že musíte dívat přes jiné objekty, abyste věděli směr čáry.





Uvnitř pak postupujete stejně a kreslíte čáru mezi obrysy



Nebo naopak, tam de vám ji větvě zakryjí. V posledním případě musíte dokonce vzít do úvahy i ulomenou větévku na zemi.



Nyní můžete aktivovat paprsek.


12. Vesnice

V této lokaci se zúročí znalosti, které jste dosud nasbírali, protože si budete muset poradit s kombinací různých postupů řešení puzzlů


začínáme symetrií a obkreslením palem

další na řadě je stín, jenž musíme odhadnout i z části mříže, která je zakrytá

kříž reprezentuje větve stromu, chybějící části zlomené větve, na základě čeho můžete určit pozici jablka

V tomto panelu musíte nakreslit tři různé čáry a tím ho aktivovat

jednu čáru určité s pomocí rostliny

druhou čáru musíte vést tam kde není stín

tvar poslední čáry je vidět nakreslen když se podíváte do sluncem ozářené plochy

paprsek z pouště nemíří na vrchol hory a tak ho jé třeba odrazit

tuto čáru zjistíte tak, že si projdete přilehlé bludiště a podíváte se kde je vyšlapaná tráva

zde si vysunete můstek

a uvidíte jaký tvar je třeba nakreslit na panel

Následují už celkém běžné puzzly





U následující hádanky jsem se celkem zaseknul. Ačkoli jsem ji řešil, jak by se od tohoto typu čekalo, hra i to stále nechtěla uznat. V situaci největšího zoufalství jsem si všimnul na trik s pohledem přes barevné sklo, díky němuž jsou vidět jiné barvy. A ejhle jedno bylo na dveřích, které jste v předcházejícím kroku otevřeli. Vyřešit puzzle pak už byla hračka.


přes otevřené dveře s pomocí dřívek už bylo možné určit správný tvar.
V tento moment budete mít otevřené všechny dveře ve věží a na jejím vrcholu nyní můžete aktivovat paprsek.

Za dveřmi s barevným sklem vás čeká další puzzle, ale ten se mi ještě nepodařilo vyřešit, ačkoli vím jak teoreticky na to. Ale nevypadá že by byl povinný.





(Nyní je aktivováno všech 12 paprsků a mě čeká cesta na vrchol, anebo také ne .... ještě je co objevovat )



13. Hora

Jakmile aktivujete paprsky (prý nejsou třeba všechny, ale jen určitý počet, nicméně já aktivoval všechny), otevře se vám cesta do vnitřku hory, resp. je třeba si ji otevřít a to tak že odblokujete čtyři zámky. Puzzle sám o sobě je jednoduchý, ale komplikuje vám ho to, že výhled vám brání sochy. Je tak třeba hledat vhodný úhel pohledu.






Jakmile postoupíte více do hory objevíte se  v místnosti, kde není podlaha a vy si tak kreslíte cestičku. Nejprve postačí nakreslit např. následující tvar.



Tím si zpřístupníte panely po stranách. Jejich řešení je samo o sobě celkem snadné, ale situaci komplikuje to, že postupně ztrácí jas ...







... nebo obraz "ujíždí"








Nyní se můžete přejít místnosti na prosti, např. přes tuto cestu



Zde je třeba vyřešit další puzzly





Poslední puzzly vás čekají na panelech jenž jsou součástí různého haraburdí uprostřed místnosti.




Nyní už je třeba jen nakreslit správnou cestu a vydat se o patro níže


O patro níže vás čekají obtížné barevné puzzly








S jejich pomocí si aktivujte panel na kterém kreslíte modrou lávku jenž vám umožní přejít na proti.



Zde je třeba vyřešit další sadu puzzlů


Tím se aktivujte panel pro kreslení oranžové lávky. Tu nakreslíte tak, abyste mohli přejít po modré zpět


A nyní modrou navede ke správnému východu a poté sjedete výtahem dolů




Jste úplně dole a zde musíte nejprve vyřešit čtyři malé puzzly jenž definují tvar a následně nakreslit čáru která ten tvar pojme.








Nyní zbývá poslední sada puzzlů v podobě sloupů. Jejich zachycení v podobě obrázku je obtížné a tak doporučuji si překreslit jejich tvar na papír a vyřešit se je tímto způsobem.










V tento moment jste vyřešili poslední puzzly a pokud vejdete do výtahu tak se hra skončí. Proto pokud chcete dál pátrat po tajemství ostrova, doporučuji se vrátit a nebo hru dohrát a načíst poslední pozici před výtahem.







14. Nepovinné puzzly

Kromě těch puzzlů, které nutně potřebujete vyřešit často narazíte i na ty, které vám jen otvírají zkratky případně mají mě zatím neznámý účel.

branka, zkratka je chrámu
branka nedaleko chrámu
kontejner ve městě
jak otočit rampu k fialové lávce v bažinách
podzemí u fialové lávky v bažinách (účel zatím neznám)
zkratka z bažin na horu



15. Filmová místnost

Během průzkumu ostrova určitě narazíte i na větrný mlýn, který v podzemí skrývá tajemnou místnost s promítacím plátnem. Cestu si otevřete přes tento puzzle.


Zde si pak můžete přehrát videa pokud znáte správný symbol. Ty jsou uzamčené ve speciálních místnostech po ostrově, ve které vždy naleznete kód jako třeba tento.



Zatím jsem objevil 4 z 5 a to následující:

u pevnosti
v poušti
v hoře
v lodi
Zde jsou pak kódy které je třeba zadat v promítací místnosti





Cestou zpátky si můžete otevřít zkratku do vesnice






16. Tajemné obelisky

Během procházejí ostrova jste jistě narazili na podivné černé obelisky, jejichž účel nebyl zřejmý. V tento moment vím o čtyřech z nich. Jeden se nachází na rozhraní pouště a růžového sadu. Další je schován ve vesnici. Jeden je na skále u chrámu za vesnicí a další pak vedle mostku u jezera vedle lomu. Poslední pak vedle zdi velké zahrady s věží. Jenže k čemu slouží? 







Dlouho jsem si lámal hlavu, až jsem v podstatě náhodou objevil, že na celém ostrově jsou rozmístěný puzzly, jenž jsou přímo součástí krajiny  a tudíž dovedně skryté a na první pohled často nezřetelné. Vždy mají  podobu nějaké různě se klikatící čáry konkrétní barvy, které začíná nějaký větším kruhem. Pokud ten kruh aktivujete, objeví se kolem něj barevné jiskry a vy můžete kreslit čáru jako u běžného puzzlu. Jenže zatímco nějaké tyto obrazce jsou lehce viditelné, pro některé je třeba volit určitý pohled kamery, ve kterém se zdánlivě nesouvisející čáry spolu propojí. Velká část obrazců je také viditelná pouze z lodi, resp. k jejich aktivaci je třeba cestovat lodí a zároveň kreslit čáru. Jakmile nějaký obrazec dokončíte a aktivujete, je přenesen na nejbližší černý obelisk, kde se rozsvítí jeho symbol a zároveň jsou zde vidět ostatní zatím neaktivní obrazce, které je třeba nalézt. Přičemž na každé straně hranolu jsou vždy obrazce, jež spolu souvisí a je předpoklad že je třeba je aktivovat na jednom místě. Když jsem toto objevil, otevřela se přede mnou úplně nová úroveň hry a já se začal dívat kolem sebe a hledat různé tvary, které by šly aktivovat. 


Níže uvádím přehled těch dosud nalezených. Jsem velmi zvědavý co se stane až (a jestli) se mi podaří najít všechny.



obelisk poušť

chrám v poušti - slunce musí svítit do terče 








nedaleko obelisku
podzemí pouště - je třeba se vrátit zpět do podzemních prostor pouště a dojít až pod výtah, kterým jsme vzhůru vyvezli blok s paprskem světla
podzemí pouště - v této místnosti se třeba mít napouštěnou vodu a pak ji vypustím čím se vytvoří počáteční kruh ze kterého pak lze vést čáru dále




nejprve je třeba mít toto nastaveno ve stupu, díky tomu se povysune žlutá váza
hala u moře - když je váza zvednutá, můžeme ze střechy kreslit čáru
mlýn - pozor! zde jsou 3 různé tvary schované v lopatkách mlýna


obelisk chrám












je třeba kreslit čáru a zároveň zatahovat stěnu
hora - je třeba jet lodí z močálu
tyto tvary najdete v džungli za obeliskem




následující tvary jsou v zahradě chrámu


na schodišti před chrámem

následující tvary jsou v korunách stromů v džungli


obelisk vesnice

kontejner u vesnice - je třeba jet lodí
pevnost - je třeba jet lodí z mola
tentokrát značka začíná ve vodě
při cestě lodí je třeba zastavit a nakreslit znak

pohled z ochozu pevnosti
pohled ze střechy na záhonek
pohled do tunelu odkud na začátku hry vycházíte

pokud v úvodní pevnosti aktivujete tento sloup ...
... zobrazí se na podlaze puzzle, kde najdete svůj hledaný symbol

dům - je třeba aby uvnitř svítilo zelené světlo
uvnitř budovy na tomto panelu aktivujete červené světlo a pak se vrátíte ven a nakreslíte červenou dráhu




na střeše domu upravíte žlutý most do tohoto tvaru a pak sejdete pod něj...
... a zde najdete tvar, který lze nakreslit
následující tvary je třeba hledat u věže ve vesnici při pohledu vzhůru



ve filmové místnosti si pusťte daný film a počkejte až se zobrazí hledaný tvar...
...a pak ještě jednou
další film je třeba sledovat zezadu plátna
Abyste se dostali k dalším tvarům je třeba získat do tajné lokace po horou. Tam se dostanete tak že na vrcholu hory aktivujete spínač až "za roh" a tím se vám aktivuje panel úplně dole a je vyluštěním se ve stěně objeví průchod



S pomocí tajné místnosti se dostanete do oblastí, které jsou jinak nepřístupné. Jednou z nich je i lávka nad promítací místností, kde je třeba pustit film a vyběhnout nahoru a hledat tvar na plátně


Součástí tajné lokace je i speciální výzva, kterou když splníte, získáte poslední symbol pro film. Ten trvá asi hodinu a jediné co zobrazuje je putující měsíc a proto je třeba jít do chodbičky, pustit film a pak už jen poslouchat a kreslit




Pokud jste hru dohráli a objevili se znova na začátku, určitě jste si všimli že brána je vlastně také určitý symbol. který lze aktivovat a zpřístupnit si tak speciální obsah



Jenže jak se k té bráně dostat, pokud nechcete začínat novou hru. Naštěstí řešení tu je a lze ho nalézt v jedné z tajných místností pod horou. Je třeba zadat následující kód.


Tím se brána zavře a vy získáte svůj symbol bez nutnosti znovu začínat hru



obelisk jezero




lom - při kreslení je třeba jet dolů na plošině





je třeba posunout hák do této pozice, poté posunout rampu a pak lze kreslit tvar





obelisk vež





věž - zadní zahrada fialová (je třeba udělat jen část cesty a pak odejít a vrátit se druhou stranou a cestu dokončit)
věž - zadní zahrada tyrkysová (je třeba začít začít tak, že stojíme už v poli a z dálky aktivujeme přepínač)

tuto oblast najdete dole pod stromovým domem

tento tvar je vidět ze střechy domku ve stromech (je třeba si tam otočit lávku)
abyste mohli tento tvar nakreslit, tak musíte mít loďku v v přístavišti u stromového domu. Ta musí být správně nasměrována. Poté najdete tvar který je třeba kreslit v odrazu vodní hladiny. Je při tom třeba využívat toho jak se loďka na vlnách houpá.
ves stromovém domě je třeba natočit si lávky

pak zespodu uvidíte tento tvar (pohled z okna domečku)
stejný postup, jiné místo

loď - je třeba jet loďkou z pily ke stromovému domu
tentokrát pojedete skrz vrak
tohle bylo zajímavé, je třeba jít do přístaviště u stromového domu a poslat loď směrem do lomu, ale nesmíte na lodi být, ta loď pojede sama, takže nastavte nějakou menší rychlost ať stačíte doběhnout na vyhlídku za pevností, jak se jde na vrak lodi, najdete zde sedačku. A jak ta loď bude projíždět kolem železa ve vodě, vytvoří se kruh, vy ho aktivujete a s pomocí lodí kreslíte čáru
na palubě lodi



uvnitř trupu lodi ve vodě

je třeba cestovat loďkou skrze trup lodi z lomu třeba do přístavu u stromového domu a jak budete uvnitř, objevíte začátek tvaru a kreslíte čáru

obelisk hora



pohled z vrcholu hory
na úbočí hory (směrem k domu s barvami) a je třeba hledat takový pohled který v mracích složí požadovaný tvar
v domku s barvami je třeba se dostat do zelená místnosti...
... a pohlédnout z okna
v domku z barvami pohled do přízemí
v močálu je třeba otáčet můstkem aby se odkrylo dno

přístaviště loďky v močálu
na boku otáčejícího se můstku
na lávce kterou se vstupuje do močálu od vesnice je třeba hledat stín, který se mění tak jak se lávka posouvá z jedná strany ...
... i z druhé strany
v močálu je lávka ve tvaru písmena "L" kterou lze natočit na různou stranu
je třeba ji otáčet proti směru hodinových ručiček a sledovat stín ...
... a poté i proti směru
tyto tvary najdete v chodbách pod hladinou močálu


pohled z hory
v bambusovém pralese lze nalézt jeden tvar ...
... i druhý tvar
abychom dosáhli toho tvaru je nejprve třeba nasměrovat odraznou desku pro laser z pouště na černý mrak, čímž se stane býlím a poté najít tvar na obloze
konstrukce na vrcholu hory


je třeba nakreslit tento tvar cesty ...
... a pak ho zespoda aktivovat
obdobě postupujeme u modré lávky
teď je situace trochu složitější a je třeba postupně měnit tvar obou lávek, dokud nedostaneme požadovaný tvar


a nyní ho můžeme aktivovat
tyto dva následující tvary lze aktivovat jen po přístupu do tajné lokace pod horou, jak to se píše najdete u návodu u obelisku ve vesnici





17. Záhadné mapy

Po celém ostrově jsou roztroušeny podivné mapy, které lze aktivovat. Jejich asi jediný účel je učit hráče nový druh puzzlu se šipkami



18. Audio nahrávky

Stejně tak jsou na ostrově poschovávány audio nahrávky s různými citáty




5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Výborná práce a já za mě děkuji!Nejsem tak chytrý,abych přišel na všechno sám :-)

Slapstick řekl(a)...

Díky. Oni ty puzzly jsou často více o vytrvalosti, protože jakmile je člověk pochopí, tak si říká proč se s tím tak mořil :-)

Unknown řekl(a)...

Díky. Některé jsou těžší než bych čekal :)

Anonymní řekl(a)...

Mušketýr
Perfektní hra, moc se mi líbí propojení vizuálního a logického uvažování. Nebýt tvého návodu, tak se dál neposunu, ale snažím se hru hrát spíš sám. Některé puzzly mají více možností. Díky za návod, jen tak dál ;)

Slapstick řekl(a)...

Díky za komentáře. Doplnil jsem poslední chybějí část a také symboly pro obelisky už by měly být kompletní.