DOHRÁNO: Broforce

Ke hře Broforce jsem se dostal díky PS+ a jsem za to rád, protože sám od sebe bych si ji totiž nepořídil. Už od pohledu totiž nejde o o herní žánr, který bych cíleně vyhledával. Samozřejmě kdysi jsem podobné 2D akční hry také hrál, ale v paměti mi nijak neutkvěly. Stejně tak nepatřím k velkým fanouškům akčních filmů s v nichž urostlý chlapík likviduje nepřátele Ameriky. Přesto mi takhle hra, která čerpá z estetiky akčního filmu 80. a 90. let přišla k chuti. Možná za to může její přímočarost, kdy jediným úkolem je prostřílet se hromadou nepřátel až na konec úrovně, kde skopnete Satana a odletíte na helikoptéře, zatímco pod vámi vše mizí v záplavě výbuchů. Nic víc od vás hra nežádá a to je dnešní době her s komplikovanými herními principy velmi osvěžující.

Tvůrci si s pomocí hry dělají hry legraci z Ameriky jako světového policajta, který se vydává po celém světě, aby za doprovodu střel a výbuchů nastolil mír. Tím koho do boje vysílá, není nikdo menší než ti nejlepší akční hrdinové. A jako první se vám do rukou dostává Rambo, tedy vlastně Rambro. S ohledem na název hry (čí spíše na autorská práva), mají všichni vaši bojovníci lehce upravené jméno, jehož původ není těžko rozklíčovat. A tak brzy následuje Bromando,  Bro Hard či MacBrover. Celkově je ve hře kolem 30 různých postav z těch nejlepších akčních pecek. Tyto charaktery však nemáte dostupné hned, ale postupně si je otvíráte vždy za určený počet zachráněných kámošů, které osvobozujete z klecí. A právě s tím je spojena jedna důležitá vlastnost hry. Na začátku levelu totiž začínáte s náhodnou postavou, jenž reprezentuje jeden život. Když osvobodíte kámoše z vězení, vaše postava se změní do náhodného hrdiny ze sestavy vámi otevřených charakterů a vám přibude život. Funguje to i obráceně a tak i po smrti dostanete náhodnou postavu, dokud se vám nečerpá jejich zásoba.


A v tom je trochu úskalí hry. Každý parťák se totiž liší a každý z nich má trochu odlišný styl hrání. Všechny postavy mají základní úrok, jenž u některých znamená střelnou zbraň, u jiných mačetu či výbušninu. Kromě toho mají ještě omezený speciální útok, přičemž jejich schopnosti odpovídají dané postavě. A tak nepřekvapí že Ash Brollians má v rukou brokovnici a speciální úrok obstarává motorová pila zatímco takový Brominator má v rukou minigun. Díky tomu, že za každou postavu hraje trochu jinak, což je fajn. Bohužel postavy nejsou úplně vyvážené a díky tomu, že jsou vám přidělovány náhodně, jsou některé souboje o štěstí. Vzpomínám, jak jsem se trápil u souboje s jedním bossem a pak jsem dostal do rukou postavu, která ho rozsekala během chvíle, jen protože disponovala vhodným útokem. Na druhou stanu chápu, že pokud by tvůrci nechali na hráčích za koho chtějí hrát, velká část kouzla hry by se ztratila, protože každý by si našel jednu postavu,  která mu vyhovuje. Přitom právě rozmanitost a schopnost improvizovat a využívat speciálních schopnosti daných postav, je kořením hry.


Další důležitou součástí hry je samotné prostředí, které je zničitelné. A tím nemyslím jen pár bouchacích sudů, ale vše, až na některé pevné objekty lze zlikvidovat. Toho ostatně můžete sami využívat. Máte problém s tankem, který vás odstřeluje. Co se takhle ho podkopat a opálit ho zespodu či ho nechat propadnout do hlubin země. Stejně tak lze s úspěchem využívat různých výbušných barelů, tlakových láhví, zkrátka všeho co má tendenci bouchat když to toho střílíte. Nezřídka se tak na vaší obrazovce rozpoutá jedno akční peklo, kdy kosíte zástupy nabíhajících nepřátel, uhýbáte střelám a opaluje výbušniny. Je to zkrátka akční nářez, který si navíc můžete užít ve více lidech. Broforce, vypadá jako hra, který k nám zabloudila z minulosti, ale cestou si dala pěknou dávku steroidů, protože takováto akce tu dlouho nebyla. Škoda že hře, alespoň v případě PS4 podraží nohy technické chyby. Ty alespoň v mém případě znamenaly, že hra se na začátku každého levelu vždy na chvíli kousla, ale především to znamenalo, že v závěrečných úrovních se hra velmi nepříjemně sekala a rozhodně nebyla plynulá což je u titulu, který sází na pohotové reakce hráčů dost problém. Naštěstí tato nepříjemnost nedokázala přebít jinak veskrze pozitivní dojmy ze hry.


0 komentářů: