DOHRÁNO: Yakuza 6

Rok se rokem sešel a mě v PS4 přistála další Yakuza. Tedy ona v mezidobí vyšel ještě jeden remake, ale k tomu jsem se zatím nedostal. Zkrátka zrovna teď je doba kdy každý komu tahle série učarovala zažívá doslova herní žně. Co na to tom, že tento prozatím poslední šestý díl vyšel v Japonsku už v prosinci 2016! Hlavní je že jsme se konečně dočkali. A musím říci, že i já jsem byl celkem zvědavý jak hra dopadla. Poté co mě v minulém roce doslova okouzlila Yakuza 0 jsem se na hru pochopitelně těšil. Možná si říkáte jaké to je přejít od prequelu rovnou k poslednímu dílu. A rovnou tak říkám že to není žádný problém. Kdo chce může zhlédnout stručnou rekapitulaci událostí z předchozích her, ale i když to neuděláte tak v zásadě o moc nepřijdete. Ano, nedojdou vám narážky na postavy z předchozích dílů na které narazíte, ale rozhodně si hru neužijete o moc hůře než ten kdo na vše poctivě nahráno.

Faktem totiž je, že zrovna u této série se tvůrci drží již ustájených pravidel se želenou platností. A tak městská část Kamurocho která se objevila ve všech hrách je v zásadě stále stejná a její podoba se změnila jen minimálně. Vaše oblíbené obchody tak naleznete na stejném místě jako v roce 1988. A tohle je ostatně poznávací znak celé série jejíž události se promítají i do podoby Kamurocha. Novou lokalitou je pak menší městečko Onomichi Jingaicho nedaleko Hiroshimi. To jen naopak svou atmosférou zcela odlišné od hektického Tokya. Tato původně rybářská vesnice, později známá stavbou lodí totiž leží u moře a v kopcích nad ní se nachází nejrůznější svatyně. Právě do ní zavede příběh hlavního hrdinu celé série. Kiryu poté co je propuštěn z vězení zjišťuje, že jeho chráněnka Haruko byla sražena autem a je v nemocnici. A co více – zůstal po ní její malý syn Haruto. Kiryu se tak neplánovaně stálá pečovatelem o malé dítě a vydává se zjišťovat, co Haruko poslední roky dělala a kdo je otcem malého Haruta.


Co se týká herní náplně, tak moc změn nečekejte. Nová Yakuza je stejně jako její předchůdci opět orientovaná především na příběh. Ten je znovu řádně zamotaný a plný nejrůznějších skupin a jejich zjevných i skrytých motivací. Orientovat se v něm není vždy úplně snadné. Opět je třeba čekat nečekané zvraty, vypjaté emoce v tom kouzelně expresivním stylu který umí snad jen Japonci. Filmovému pojetí rozhodně pomáhá to, že poprvé v sérii jsou všechny dialogy nadabované a v jednotném stylu. Subjektivně musím říci, že příběh samotný mě až tolik neoslovil. Mám raději příběh, který je více osobnější než zákulisní boje o vliv. Na druhou stranu určitý historický podtext, který se prolíná herních zápletkou se mi líbil, i když jeho vyústění je opravdu hodně nadsazené. No a když nesledujete animačky, tak se pochopitelně bijete ať už s řadovými grázly na ulicích tak bossy. Zde bych mě opět menší výtku a to že mi tyto bitky přišly trochu odbyté. Když to srovnám s Yakuzou 0 kde byl každý souboj epický, tak tady jsem měl podobný pocit jen v několika případech. Navíc tentokráte už nemáte k dispozici několik soubojových stylů, ale jen jeden, který je velmi klasický, i když pochopitelně nechybí zvláště brutální zakončovačky.

Mimo hlavní příběh je tu pochopitelně Kamurocho a Onomichi kde lze řešit vedlejší mise a bavit se u miniher. Najdete tu jak staré známé jako šipky, baseball či karaoke, tak nějaké nové jako je flirtování s dívkami v baru či podmořský lov ryb. Vedlejší mise jsou pochopitelně opět řádně ujeté jako je zvykem, ale musím říci, že mě bavili trochu méně než Yakuze 0. Přeci jen skoro současnost a konec osmdesátek jsou období s jinou atmosférou a kulturními zvyklosti. Ale i tak se díky nim máte  možnost více seznámit s kulturními zvyklostmi Japonců. Nicméně stejně se vše nakonec vyřeší tím, že někoho seřežete. Tou větší vedlejší aktivitou je budování vlastního klanu. Bohužel tato část mě hry mě moc nebavila a tak jsem se jí nevěnoval. Nicméně hra je opět nabitá obsahem a poté co jsem dohrál hlavní příběh a splnil několik vedlejších úkolů což mi zabrala asi 24h, tak ve hře bylo stále co dělat.


Technická stránka je podřízena obsahu a tak tu máme skvěle provedené animace s vynikající mimikou obličejů a hereckými výkony, čemuž určitě pomohlo angažmá známých herců v čele legendárním Takeshi Kitanem. Město je detailní a realisticky vymodelované, nicméně stále jsou to velikostně velmi omezené lokace. Konečně však jsou interiéry volně přístupné a tak se při návštěvě obchodu hra obejde bez načítání a není problém zatáhnout souboj mezi regály, z čehož majitel obchodu určitě nebude mít radost. Jako celkem se nová Yakuza opět povedla. Možná už není tak nevázaná jako v Yakuza 0, ale stále je zábavná a dostatečně jiná než její konkurence.





 










0 komentářů: