DOHRÁNO: Zaklínač 3: Srdce z kamene

Ačkoli některé hry co se teprve chytají na pulty, mě ještě mohou přesvědčit o opaku (koukám na tebe Falloute), tak ohledně hry roku mám víceméně jasno. Zaklínač 3 v jeho propracovanosti tenhle rok ještě nic nepřekonalo a i když MGSV měl hodně našlápnuto, teď zůstává trochu opuštěn a popravdě nevím, kdy ho dohraju. Takže jistě chápete, že když byl oznámen datadisk Srdce z kamene, muselo jít stranou i Destiny a já se opět ponořil do jeho fantastického světa.

Jsem rád, že tvůrci o rozšíření Zaklínače 3 mluví skutečně jako o datadisku, protože zaměňovat jen za pouhé DLC by byla velká chyba. V podobě příběhového rozšíření Srdce z Kamene, totiž dostáváme několikahodinová zábavu, jež se svojí kvalitou základní hře nejen že vyrovná, ale v lecčem ji i překonává. Autoři z CD Project už od oznámení říkali, že půjde o menší ze dvou plánovaných dodatků. Nicméně menší v jejich podání znamená, něco jiného než jsou hráči zvyklí. Sice jsme se nedočkali nového prostředí, ale to vůbec nevadí. Ostatně i v původní oblasti Velenu jsem měl po dohrání několik neprozkoumaných lokací.  V Srdci z kamene tak více prozkoumáme severovýchod mapy o který se už tak rozsáhlý svět rozšířil. Přibyly zde nové vesnice, pevnosti jeskyně, zkrátka všechny obvyklá místa, které známe již z původní hry. A ačkoli na první pohled se zdejší krajina moc neliší od svého okolí, má přeci jen trochu jinou atmosféru. Jako by sem ruch probíhající války ani nestačil dolehnout a zdejší obyvatelé řešili jen svoje drobné problémy.



Stejně jako stojí stranou zdejší krajina, stojí stranou i příběh, jenž nijak nereflektuje události ze základní hry. Jenže právě on je to hlavní proč se do toho přídavku ponořit. Musím říci, že v tomto ohledu se autoři překovali a troufám si říci, že zápletka Srdce z kamene je mnohem zajímavější než byl příběh původní hry. Při hraní si více než kdy jindy člověk uvědomí, v čem spočívají hlavní přednosti této hry. Je to um tvůrců, se kterým jsou schopni do hry přinést zajímavé postavy, témata a příběh vůbec. Obyčejná zakázka, která se Geralt na začátku hry ujme ho totiž přivede do víru událostí, které se mu mohou stát osudné. Jaká minulost stojí za zatvrzelým Olgierd von Everecem a kdo je ve skutečnosti tajemný zrcadelník Gaunter O’Dimm a jaké jsou jeho úmysly. Na tyhle otázky budeme hledat odpověď a věřte mi, že právě příběh, který hra vypraví bude to hlavní, co vám nedovolí se od ní odpoutat. Ačkoli zrovna příběh je to o čem bych psal nejraději, tak nechci kazit zážitek těm, kdo vypravěčský um ukrytý v Srdci z kamene zatím neokusili a proto se dalšího komentáře zdržím. Každopádně ať už budete rozplétat tajemnou a smutnou historii jednoho svazku či se naopak bavit u průběhu svatby v podobě snad nejzábavnějšího questu vůbec, budete muset obdivovat skvěle napsané dialogy, které vám nedovolí přeskočit byť jen jedinou repliku.


Kromě vynikajícího příběhu se hra dočkala i novinky v podobě runotepce, který vám za opravdu hodně peněz může vylepšit zbraně. A ačkoli této možnosti vůbec využít nemusíte, věřte mi, že se bude hodit.  Obtížnost hry totiž celkem přitvrdila. Zatímco prví hru jsem dohrál na druhou nejtěžší, zde jsem musel náročnost snížit. Možná to bylo tím, že od dohrání původní hry pár měsíců uplynulo a už jsem ji takříkajíc neměl v ruce, každopádně poté co jsem opakovaně umřel a musel čekat na načtení pozice (a vy víte jak hodně moc otravně zdlouhavé a pomalé to je) jsem šel s obtížností dolu. A ani poté to byla procházka růžovou zahradou. Podíl na tom nají i nová monstra, které si tentokrát Geralta k tělu moc nepřipouští a zdatně mu uskakují. A také hra uvádí na scénu nápadité bossy, které nestačí jen umlátit mečem. Ostatně bez dostatečného levelu postavy se ani nemá cenu do hry pouštět.

Musím říci, že Srdce z kamene je snad nejlepší datadisk, který jsem za poslední dobu hrál a vzhledem k jeho ceně a obsahu který nabízí minimálně několik hodin zábavy je to jasná koupě pro všechny, kteří mají doma původní hru. Opravdu jsem byl překvapený, kolik práce si autoři s tímto kouskem dali a už teď se těším, co dokáží v dalším přídavku, který mají pro nás přichystaný na příští rok.



0 komentářů: