DOHRÁNO: Transformers Devastation

O titul jako je Trasformers bych normálně asi ani nezavadil. Jednak proto, že Transformeři mě moc neberou a jednak i proto, že ke hrám které se opírají o nějakou známou filmovou značku má celkem skeptický přístup. Až na výjimky jako je Batman totiž podobné hry patří do kategorie spotřebního zboží, které vzniklo jen proto aby se přiživilo na známé značce, případně doplnilo filmovou premiéru. Vesměs jsou to tak hry, které se nechají levně vyrobit v nějakém méně známém herním studiu bez velkého ohledu na kvalitu. O to více mě tak překvapilo, že za hrou Transformers: Devastation stojí respektovaní japonští vývojáři z Platinum Games, nekorunování králové akčních hack 'n' slash her, třeba jako Bayonetta. Nicméně i tak jsem se o hru moc nezajímal.

Nedávno se však hra objevila v PS+ a znáte to, darovanému koni…, takže jsem si řekl, že za vyzkoušení by to snad stálo a smazat ji mohu vždy. Jenže jaké pak bylo moje překvapení, když se ze hry vyklubal akční nářez. V zásadě se totiž jedná o stejně návykovou rubanici jako ostatní hry od Platinum Games, přičemž bojový systém je jednoduchý na pochopení, ale zároveň komplexní. Na nižší obtížnosti si tak vystačíte pouze s kombinací rychlého a těžkého útoku a také speciálního útoku a nepochybně si ta hru budou moci užít i méně zkušení hráči. Nicméně ani ten kdo má rád výzvu nebude zklamán a může využívat i různá komba. Sice celkový bojový systém není tak propracovaný jako třeba u zmiňované Bayonetty, ale to nevadí protože je především zábavný. Navíc dýky zvolené tématice můžete využívat možnosti plynule se měnit na automobil a  tím i měnit svůj bojový styl.


Na začátku máte k dispozici tři Transformery, přičemž další si postupně odemknete během příběhové kampaně. Postavy se od sebe liší jak podobou speciálního útoku, tak samozřejmě i tím co jakého dopravního prostředku se dokážou přeměnit. Za každý souboj odstáváte zkušenosti a kredity, za které si můžete postavu vylepšovat na rámec získaných zkušeností či vyrábět speciální vylepšení. Zbraní jen několik základních typů a získáváte je z nepřátel nebo z beden umístěných v lokacích a také si je můžete vylepšovat. Zábavný soubojový systém a možnosti úprav postav dávají spolu s poctivým řemeslem Platinum Games dostatek důvodů proč u hry vydržet, i když na obrazovce probíhají souboje s Autoboty a Decepticony v barevné osmdesátkové stylizaci. Hra totiž čerpá z animovaného seriálu a podle reakcí fanoušků se ho drží celkem věrně. Vlastně i pro mě jakožto toho, kdo ho nezná a kdo mohl maximálně vidět kousek dílu někde na Youtube má hra v tomto ohledu své kouzlo. Správně přepálený příběh a dialogy, barvičky a řízná muzika totiž dávají dohromady mix, které baví tím více, čím více vám sedí tohle období, kdy rozdíl mezi hrdiny a padouchy byl krásně jasný.

Nicméně přes to všechno je na hře vidět omezený rozpočet. Díky tomu se dočkáme v podstatě jen dvou různých prostředí, přičemž úvodní město se sice na první pohled tváří jako otevřené, ale v podstatě jde jen o několik propojených a různě zatočených koridorů. Stejně tak délka hry je spíše menší. Pro mě osobně to však nebyl problém, protože díky svému spádu mě hra nenudila. A ten kdo bude chtít od hry více, má možnost zahrát si příběh za jinou postavu či zkusit různé výzvy. Co však je rozhodně ku prospěchu hry je její technické zpracování. Tím nemyslím, že by grafika hry byla nějak zázračná, ale to že je krásně plynulá, textury ostré a barvy jasné a tohle zpracování skvěle sedí na frenetickou akci, kterou hra bezesporu je. Musím říci, že jsem si tuhle návštěvu ve světě Transformerů opravdu užil. I když to rozhodně nebylo tím, že bych měl touhu mlátit nepřátele v roli Optima Prima, ale především proto že ti kluci japonský tyhle mlátičky zkrátka umí a dokážou udělat dobrou hru i z papírového propadáku.






0 komentářů: