První dojmy ze Zaklínač 3: Divoký hon

Troufám si říci, že v posledních dnech nežil český herní internet ničím jiným než vydáním nového dílu Zaklínače. Málokterá hra snad s výjimkou GTA je pod takovým drobnohledem fanoušků. Velká očekávání podmíněná velmi kladným přijetím předchozích dvou díků spolu s přesunem vyprávění do otevřeného světa u nejnovějšího pokračování s podtitulem Divoký hon, to všechno způsobilo že nebylo hry jejíž vydání by bylo vyhlíženo více. Stejně nedočkavý jsem byl i já. Není totiž mnoho her, u kterých vím, že si je musím pořídit hned po vydání . U Zaklínače 3 se totiž sešlo hned několik důvodů, kvůli kterým není důvod nad pořízením hry váhat. Především mám rád žánr RPG a i když se v poslední době objevilo několik pěkných zástupců žánru, tuhle hru zkrátka nelze minout. Zaklínač je totiž v mnoha ohledem unikátní a pro nás ze středu Evropy má zvláštní kouzlo. Dalším důvodem je přístup vývojářů CD Project Red. Ti jsou vyhlášeni svým pozitivním přístupem ke hráčům, které nechtějí trestat za to že, někteří jiný z nich si hry pirátí a místo toho se jim snaží přinést důvody proč si hru koupit. Ostatně série Zaklínačů byla vždy vyhlášená svým velkorysým balením a nejinak je tomu i tohoto dílu. Průvodce, mapa, soundtrack to vše je přítomno už v základním balení. Mě v něm potěšil i dopis, kterým autoři zákazníkům děkují za pořízení a hry . Drobnost ale potěší. K tomu si přidejte ještě kompletní profesionální lokalizaci a mnoho bezplatných DLC a nenajdete důvod proč tenhle přístup vývojářů nepodpořit.



Ještě než se vrhnu na první dojmy zastavím se u jedné věci. Prvního Zaklínače jsem hrál na PC, protože na konzole nevyšel. Druhý díl už jsem si užil na Xboxu 360, protože pro PC hraní jsem neměl dostatečně výkonný počítač. U Třetího pokračování jsem chvíli přemýšlel jestli nejít do PC verze. Nemám sice ten úplně nejnarušenější stroj, ale výkonný je dost a věřím že by ho mohl rozběhat slušně. trochu jsem se totiž bál jak si tvůrci poradí s konzolovými verzemi a zda nebudou mít nějaký znatelný handicap. Nicméně protože dnes převážně hraju na PS4, doufal jsem, že tomu tak nebude a obě verze budou povedené. Přeci jen s tím ovladačem před televizí se mi hraje lépe. Naštěstí v tomhle ohledu tvůrci nezklamali. Je až s podivem jak jsou všechny verze hry identické. Musím říci že rozdíly jsem na srovnávacích obrázcích, které se po vydání hry hned objevily, jsem hledal jen velmi těžko. Ta hra totiž vypadá fantasticky zkrátka všude. Zaklínač 3 je po grafické stránce perfektní. Konečně tu máme hry které se můžou pyšnit označením nextgen. Právě detailnost textur, práce se světlem a množstvím objektů na scéně je to čím se současné hry odlišují. Velmi potěšující je pak fakt, že hra běží krásně plynule. Nejsem z těch kdo nutně vyžadují 60pfs, protože i při polovičním snímkování si hru můžu užít, ale vadí mi trhání obrazu (tearing), který je však u hry nulový. Jenže ten pozitivní dojem ze hry nedělá jen samotná kvalita grafiky, ale především výtvarná stránka. Která v sobě spojuje reálně vypadající prostředí spolu s fantazy tématikou aniž by hra sklouzla ke kýči. Zkrátka Zaklínač 3 je hra, na kterou budete koukat s úžasem. A to si myslím, že to nejlepší jsem ještě neviděl. Jsem moc rád, že jsem si vyhýbal obrázků a trailerům a tak se mohu těším na objevování.


Když už mluvím o objevování, tak musím zmínit, že tahle hra je obsahem neskutečně nabitá. Zrovna jsem se dostal do druhé oblasti a když jsem se díval co všechno čeká na moje objevení, musel jsem suše polknout při představě kolik hodin jsem strávil v předchozí lokaci. Ještě se musím zmínit obtížnosti. Těch nabízí hra hned několik, ale já možná trochu sebemrskačsky zvolit tu druhou nejtěžší. Tím se při meditaci neléčím a nepřátelé jsou tužší. Většinou hry procházím na střední obtížnost, ale tady jsem udělal trochu výjimku. Hra jako Zaklínač 3 si zaslouží, více pozornosti, ale i více úsilí. Navíc nechci, aby se z Geralta stal stroj na zabíjení a místo toho chci plně využívat toho co mi hra nabízí a to co více odpovídá charakteru postavy za kterou hraju. Takže žádný bezhlavý boj, ale místo toho musím využívat magii, lektvary, zkrátka chovat se jako pravý Zaklínač. Snad mi toto nadšení vydrží, protože s tímto nastavením je hra už slušně náročná. Ale myslím, že větší úsilí se v tomto ohledu vyplatí. Zatím toho není moc co bych hře vytknul. Vadí mi jen menší písmo u popisků přemetů, které mě občas nutí chodit blíže k obrazovce, značení cesty má také pár mušek a ten loading bych si představoval také rychlejší. Ale nejde nic co by mi bránilo hru si užít. Záměrně nepíšu nic o příběhu, protože zatím jsem jen na začátku. Chtěl jsem jen shrnout své bezprostřední první dojmy po několika hodinách hrání, které jsou jak už jste nejspíše pochopili více než pozitivní. Snad mi to nadšení vydrží až do konce. Něco mi říká, že o Zaklínači 3 nepíšu naposledy.






0 komentářů: