DOHRÁNO: Bloodborne: Old Hunters

Vzhledem k tomu, že Bloodborne považuji za jednu z nejlepších her roku, tak je pochopitelné že vydání datadisku (či rozšíření) jsem si nemohl nechat ujít i přesto, že cena byla nasazena relativně vysoko. Ale znáte to: když ji miluješ… Pokud máte zkušenost s podobou dodatečného obsahu, který vývojáři z From Software připravili pro obě Dark Souls hry, budete u Old Hunters jako doma. Opět byl zvolen netypický postup, kdy veškerý obsah je doručen v podobě masivního patche dostupného pro všechny, ale jen těm kdo si přídavek Old Hunters koupí, se zpřístupní nová oblast. Zachován i byl způsob jak se do ní dostat, kdy přístup je podmíněn splněním určitých úkolů ve hře. Poté jste přeneseni do nové lokace nazvané Hunters Nightmare. Tento přístup znamená, že pokud máte Bloodborne již dohrané a nemáte nějaký starší save před koncem hry, musíte ji hrát znova na NG+ tj. s tužšími nepřáteli abyste si mohli nový obsah vůbec zahrát. Pokud ji tedy nerozehrajete znovu. Nicméně ti z vás co si prošli Dark Souls sérií, tenhle přístup asi nepřekvapí. Zkrátka, takhle hra vám neusnadní ani to, abyste si ji mohli zahrát. Ale stojí to za to. 

Bloodborne se ohrával v krví nasáklém městě Yharnam a i nyní se tam také vydáváme. I když jak se to vezme. Podíváte se totiž do oblasti nazvané Hunters Nightmare, která představuje jakousi alternativní verzi onoho města. Jen ještě více groteskně pokrouceného. Možná že v první chvíli si to ani neuvědomíte, ale čím více budete toto místo prozkoumávat, tím více si bude všímat určitých architektonických prvků z míst která už znáte. Ale netřeba se bát toho že by autoři recyklovali již viděné. Právě naopak nové lokace mají opět svoji jedinečnou atmosféru jen některé části vypadají tak nějak povědomě. Vlastně je to fajn procházet se a uvědomovat si, že tady někde jste kdyby bojovali s tuhými protivníky, ale teď je tu jen zborcená věž. Ke konci hry se pak dostane do úplně nového prostředí pobřežní rybářské vesnice. Ta sice neoplývá tou pochmurně krásnou gotickou atmosférou jako samotný Yharnam, ale naopak působí ohromně depresivně a ponuře.



Po stránce hratelnosti tu oproti základní hře není žádný rozdíl. Opět je třeba postupovat opatrně a využívat slabin protivníků. Ti jsou znova výborně navržení a většinou jde o úplně nová monstra. Také zde mnohem častěji potkáváte ostatní huntery a to především ty nepřátelsky naladěné. Souboje proti jim jsou celkem náročné, protože před vámi mrštně uskakují a používají střelné zbraně a je tak třeba mít se před nimi na pozoru. Ostatně i ostatní protivníci jsou v této lokaci mnohem živější a neváhají si pro vás dojít i pěkně daleko. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou opět bossové kteří mě, snad kromě jednoho, dokázali pěkně potrápit. Určitě tak mnozí uvítají možnost povolat si a pomoc ostatní hráče a nově i v tomto přídavku i počítačem řízené spoluhráče. Nicméně v rozšíření jsem narazil jenom na jednoho, resp. jednu. Sice moc nevydrží, ale k rozptýlení bosse se hodí.

Kromě nového prostředí a nepřátel na hráče samozřejmě čekají o nové runy, oblečení a samozřejmě zbraně, které jsou obzvláště povedené. Já si oblíbil naostřený kolík s rychlým základním útokem, který se dá rozložit do podoby jakési kosy. Ale ani taková ruční cirkulárka či dokonce luk nejsou k zahození. Ti z nás, kterým se na Bloodborne líbil i příběh pak ocení, že na několik nezodpovězených otázek z původní hry, zde najdou odpověď. Musím pochválit, že Old Hunters do Bloodborne krásně zapadá a neměl jsem tak pocit že jde o něco co bylo narychlo spíchnuto, nebo záměrně z původní hry vytrženo. Nové lokace jsem zkoumal opravdu pečlivě, porazil všechny bossy a odhaduji, že mi to zabralo více než 16 hodin času. Pokud jste se bavili u Bloodborne, tak si Old Hunters určitě nenechte ujít, protože kvalitou se mu tohle nové dobrodružství bez problému vyrovná.




0 komentářů: