E3 2015: konference Microsoft

E3 a konference herních společností je něco, bez čeho si nelze největší herní výstavu vůbec představit. Je to šance udělat velkou show a přesvědčit hráče, že právě ta vaše konzole nebo hra stojí za to, abyste jí věnovali čas a peníze. V tomto a následujících příspěvcích bych tak tak zhodnotil svůj dojem z představených her a funkcí, které na konferencích hlavní trojky zazněly. A začneme hned s E3 konferencí Microsoftu.

Asi není příliš překvapením, že hrou kterou především prezentovali světu jako první, bylo Halo 5: Guardians. Halo je jejich nejdůležitější herní značka a tak jí věnují náležitou pozornost. Navíc jde o první Halo na nové konzoli a to je vždy velká událost. O to více mě překvapilo, že samotné předvedení bylo takové obyčejné. Ne že by hra vypadala špatně či nezajímavě, ale když to srovnám s prezentací předchozích dílů série, chyběl tomu ten správný wow moment. Možná si pro nás chystají více v dalších dnech. Pro mě bylo Halo vždy více příběhovou hrou a tak jsem se těšil na trailer, který mě navnadí na hru po této stránce, jak se ostatně na tuto vesmírnou ságu sluší. Převedené záběry sice byly fajn, ale čekal jsem více. Nic to však nemění na faktu, že Halo 5 je pro mě jakožto fanouška série jedním z velkých důvodů proč uvažovat o pořízení Xboxu One. Takže i když jsem přesvědčen že hra bude stát za to, stále ve mně malinko hlodá pochybnost, zda hra bude taková, jaká by mě měla být, aby uspokojila i ty fanoušky, pro které není multiplayer tu nejdůležitější věcí na Halo 5: Guardians.

Jenou z nově představených her bylo Recore, jenž se představilo jen animovaným trailerem jak už to u takto časně oznámených her bývá. Ten byl rozhodně povedený a dával trochu tušit, na čem hra bude stavět. Vzhledem k tomu, že hra má vyjít už na jaře příštího roku, tak se snad brzo dočkáme dalších informací. Pro mě je nejzajímavější to, že hrou stojí Keiji Inafune, což je více než zkušený producent mají na svém kontě několik zavedených herních sérií. Další novou hrou byla zajímavě vypadající hra Ashen ve které v roli jakéhosi poutníka vydáte na cestu domů. Vydána však bude nejspíše jen přes digitální distribuci, takže jde o podobný druh hry, jako byl loni Ori, zkrátka povedené imidžovka

Další velkou značkou nedílně spojenou se studii Microsoftu je závodní hra Forza Motorsport 6.  Microsoft je na poli závodních her opravdu pilný a každý rok tu tak máme nějaký kousek ze série Forza. To že mám být šestý díl dle Microsoftu ten nejlepší a s nejnašlapanější obsahem ze všech vyšlých dílů asi nikdo nepochybuje, protože jak jsme se přesvědčili už u přechozích her ze série, ten následující vždy jakousi komplikací toho co se osvědčilo s nějakou novinkou navíc. Tou mají být v případě Forzy 6 noční závody. Měl jsem pro tuhle sérii vždy slabost a tak doufám, že výsledný dojem ze hry hráče přesvědčí, že nejde jen o lehký update předchozího dílu. Záběry ze hry každopádně vypadají moc pěkně, k tomu 60fps co více si může fanoušek závodních her přát.

To že Microsoft pro sebe získal práva na Rise of the Tomb Raider se ví už dlouho stejně jako to , že ta exkluzivita není  tak úplně exklusivita. Nicméně věřím, že tahle značka je natolik silná, že mnoho hráč nevydrží čekat a kvůli Laře dají Xboxu One šanci. Ostatně nebylo by divu, protože její nové zasněžené dobrodružství vypadá parádně, i když opět jde o přestřelenou akci, kdy Lara provádí kousky za hranou fyziky. Ale to není nic nového. Pokud nic jiného slibuje nový Tomb Raider parádní akční hru, která si ostudu určitě neudělá. Paradoxně je asi tahle hra tou, o kterou budou mít hráči největší zájem, ačkoli nejde o záležitost přímo ze stáje Microsoftu.

Zdá se že Microsoft se po letech probral ze spánku a uvědomil si, že mu patří studio Rare zodpovědné hry, kterou hráči vždy milovali a které v posledních letech trestuhodně zahálelo. Možno jako formu odpustku tak Microsoft vydá kolekci hned 30 her tohoto studia a půjde o balení, kterému se asi jen tak něco nevyrovná. Ostatně 10 tisíc achievementů mluví za vše. Věřím, že fanoušci tenhle krok a důstojnou oslavu výročí toho to studia rozhodně uvítají. Kromě toho jsme se dočkali představení i jejich nové hry Sea of Thieves o které se však zatím moc neví. Podle traileru jde o pirátskou hru ve které bude dělat to co se o takového piráta čeká, tj. plavit se po moři, přepadávat lodě, hledat poklady. No uvidíme, co z toho nakonec bude. Mě však těší že Rare dostali konečně možnost ukázat, že ještě umí dělat hry. Tak uvidíme, jak jim to půjde.

Když se řekne Xbox vytanou hráčům na mysli tři hry. Dvě už tu zazněly a kromě Halo a Forzy tak během konference muselo nutně dojít i na Gears of War. To že se chystá Gears of War Ultimate Edition jsme už věděli, nicméně teď už víme i detaily a věřím, že konec srpna bude každý fanoušek téhle skvělé série netrpělivě očekávat. Ostatně kdo by pohrdnul možností zahrát se všechny hry série ve vylepšené grafice a navíc s rozšířením, které bylo dosud paradoxně dostupné jen na PC. Ten největší bonbónek však přišel až na konci, kdy jsme se dočkali hratelné ukázky z Gears of War 4. Stačilo několik prvních záběrů a bylo jasné, že tohle je staré dobré Gears of War, ale běžící na Unreal enginu 4 generace a s novými postavami. Samotná ukázka byla dostatečně atmosférická, aby i přes střídmé dávkování akce udržela pozornost. Na tohle se opravdu těším, ale dříve než příští rok se nedočkáme.

Kromě exklusivních her, které jsou středem každého držitele platformy jsem se dočkali prezentací multiplatformních titulů, které však na Xbox One budou mít nějaký ten bonus navíc, jak je v posledních letech zvykem. Zaujala mě především zmínka o možnosti hrát PC módy v případě Falloutu 4. Někoho mohlopotěšit i oznámení Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 z dílny EA. Oznámení Dark Souls 3 uteklo už před konferencí, takže místo překvapení jsme zhlédli povedený trailer v duchu této série. No a Ubisoft poskytl Microsoftu na konferenci své dva tituly - Tom Clancy's The Division a Rainbow Six: Siege, na které se hráči už netrpělivě těší. Microsoft tak ukázal, že hráči na jeho konzolích budou mít z čeho vybírat.

Na řadu přišli také novinky týkající se samotné konzole. Tou nejpřekvapivější a troufám si říci i nejpozitivnější bylo oznámení zpětné kompatibility Xbox One s hrami z Xbox 360. Prozatím jich není mnoho, ale tento krok Microsoftu jistě přivítají všichni hráči. Navíc hry co už vlastníte, bude moci hrát zdarma. Nečekané, rozhodně palce nahoru. Snad se celou věc podaří dotáhnout do konce a nezůstane jen u pár her z producentské stáje Microsoftu. Další novinkou kterou nejspíše ocení jen hardcore hráči je elitní Xbox One gamepad. Jeho předností mají být především vyměnitelné komponenty a větší přesnost a možnost si přemapovat si tlačítka. Nicméně vzhledem ceně, která už unikla, to bude opravdu elitní záležitost. Microsoft Hololens je celkem nová věc a tak se čekalo, jakým způsobem ji Microsoft zapojí do své konference. Dočkali jsme se ukázky fungování této navýsost zajímavé technologie v prostředí Minecraftu. Bylo vidět, že jde opravdu jen o technologické demo. Nicméně i tak bylo znatelné, že určitý potenciál i na poli her tu je. Poslední novinkou vázanou k Xboxu byl a Xbox Game Preview Program což je takový early access z PC. Zároveň jsme se dočkali traileru představují několik her, jenž známe jen z PC, ale díky tomuto programu dostanou možnost seznámit se s nimi i hráči na Xboxu.

Můj celkový dojem z konference Microsoftu byl určitě pozitivní, především proto že se točil kolem her. Hráči na Xboxu One se rozhodně nemusí bát, že by neměli co hrát. Navíc tituly jako Tomb Raider či Gears of War určitě základnu hráčů ještě rozšíří. Trochu mi však chyběla nějaká bomba, hra o které bychom neměli tušení, či zkrátka jen nějaká ukázka, které za sebou zanechal a ten správný moment vzrušení. Ale věřím, že Microsoft si některá oznámení ještě nechává v kapse, ostatně ani Quantum Break neukázal. Každopádně ostudu si svojí představenou nabídkou neudělal.

0 komentářů: