E3 2015: konference Nintendo

Poslední z velké trojky na jehož E3 konferenci se čekalo, bylo Nintendo. V posledních letech ji nevytvářejí živě, ale jde o předpřipravený blok s prezentací nových her, jenž se na konzole od Nintenda chytají. Musím říci, že na tuhle konferenci jsem se těšil. Jednak mám pro jejich hry trochu slabost a jednak mi přišlo, že jejich prezentace byla vždy světlým bodem E3 konferencí. Ostatně jejich vtipnou show z loňska mám ještě v paměti. Byl jsem proto přesvědčen, že Nintendo mě v tomto ohledu nezklame. Ach jak jsem se mýlil. Ale nepředbíhejme. Přitom začátek byl povedený. Nintendo už dříve pochopilo, že jejich síla je v tom dělat věci jinak a s humorem a nesnažit se kopírovat bombastické show v podání Microsoftu či Sony. Vypadali by při tom totiž podobně trapně jako Square Enix.

Takže i letos začali v humorném duchu, kdy hlavní trojice reprezentující Nintendo tedy pánové Iwata, Reggie a Miyamoto se jako muppeti jali představovat chystaný nový díl střílečky Star Fox, která má s podtitulem Zero vyjít na konci roku. Bohužel tohle byl vrchol prezentace, což však vzhledem k tomu, že teprve začali, o něčem vypovídá. Bohužel nemám moc zkušeností se sérií Star Fox, takže představovaná hra mě tolik neoslovila. Grafiky vypadala průměrně, ale potenciál tam vidím. Ostatně je to jedna z těch nejdůležitějších her od Nintenda , takže nepochybuji, že si její kvalitu ohlídá. Myslím, že mě může ještě překvapit. Další WiiU hrou, která má letos v prosinci vyjít je dlouho očekávané Xenoblade Chronicles X. To že hra bude vynikající, je snad jasné, takže je škoda, že její prezentaci Nintendo odbylo jen trailerem. Více prostoru paradoxně dostal Yoshi's Woolly World, který vychází v těchto dnech a který vypadá fantasticky.

Vzhledem k tomu, že příští rok má být v Nintendu věnován výročí Super Mario Bros. dočkali jsme se i bloku věnovaného hře Super Mario Maker. S touhle hrou mám trochu problém, protože nevím, zda ji vůbec můžu považovat za hru v pravém slova smyslu. Je to sice už od pohledu skvělý nástroj, který vám dává možnost vytvořit si takřka nekonečné množství her s Mariem a věřím, že fanoušci s ním dokáží vytvořit opravdu povedené věci.  Jenže to asi nebude záležitost pro každého. Uvidíme jakou cenovou politiku u tohoto kousku Nintendo zvolí a hlavně jak se jim podaří vytvořit infrastrukturu pro sdílení vytvořených úrovní. Vzhledem k tomu, že zatím zmíněné hry nebyly žádné novinky a o všech už jsme toho dost věděli, tak jsem s napětím čekal jaké nové značky si pro nás v Nintendu připravili na WiiU. Bohužel představená nabídka mě rozhodně neuspokojila. Mario Tennis Ultra Smash je další variantou osvědčené série odlehčených sportovních her s postavičkami od Nintenda, Animal Crossing amiibo Festival je jakási party hra která mi nepřišla ničím zajímavá a Skylanders Supercharger jenž představil spolupráci Nintenda a Activisionu mě nutí k zamyšlení, jestli v Nintendu nezapomněli na to, že mají dělat skutečné hry a ne jen doplňkový software pro svoji Amiibo figurky. Možná jsem příliš tvrdý, ale když na WiiU neukážou žádnou novinku, tak je to velmi tristní pohled.

Nintendo však kromě WiiU má ještě druhou platformu 3DS, na kterou na rozdíl od Sony nezapomnělo. Jenže místo aby si u mě Nintendo po zklamání z nabídky WiiU vylepšilo reputaci hrami na 3DS, byly představeny hry, u kterých se mi celou dobu v hlavě honily myšlenky jako nuda a dřeníme svoje značky do poslední kapky. Takže co jsme vlastně dostali. The Legend of Zelda: Tri Force Heroes je kooperativní hra pro více hráčů, jenž využívá prostředí oblíbené série. Bohužel nic zajímavé na ní nevidím, vlastně jsem si jen říkal, že to vypadá jako slepenec různých jiných her. Možná si tahle záležitost svoje hráče najde, ale kdyby tahle hra nevyšla, nic se nestane. Stejný pocit jsem měl i u Hyrule Warriors Legends, což je předělávka pro ně jedné z nejlepších Nintendo her z loňského roku. Nemám obavy, že na 3DS hra nebude zábavná, ale ti co ji vlastní na WiiU asi nebudou mít moc důvodů ji hrát. Navíc se trochu bojím její technické stránky, protože nevím jak si 3DS poradí s masivními počty nepřátel tolik typickými pro tento druh her. Ačkoli toužebně očekávaného Metroidu pro WiiU jsme se nedočkali, tak na 3DS se chystá akční záležitost Metroid Prime: Federation Force. Bohužel ani v tomto případě mě Nintendo nepřesvědčilo, že má smysl hru hrát. Obávám se totiž, že pro podobný žánr není 3DS moc vhodné, ale možná je hra cílena na majitele New 3DS. Faktem je, že z předvedené ukázky jsem nezískal dojem, že si to chci zahrát. Nejmenovat se to Metroid, tak si této hry nikdo ani nevšimne.

Snad jediným světlým bodem v nabídce 3DS her bylo Fire Emblem Fates. Pokračování jedné z nejlepších 3DS her snad ani nemůže být špatné. Alespoň že mi zůstal nějaký důvod se těšit na 3DS hry. Novinkou, která z mého pohledu stála za něco byl Mario & Luigi: Paper Jam Bros. Tohle nečekané spojení svou odlišných Mario postav převedené do hratelnosti série Paper Mario rozhodně neurazilo, i když ani tady jsem neříkal, to musím hrát, jako jsem měl u jiných 3DS her z minulosti. Posledním novým titulem na 3DS pak bylo jen Yo-Kai Watch což je hra, kterou ocení snad jen zarytí fanoušci této v Japonsku oblíbené značky. A to bylo vše. I když nabídka 3DS her byla celkem rozsáhlá, chyběl mi tam nějaký titul, který by mě potěšil. Nějaké pěkné PRG, zkrátka nějaká nová značka, která jen nebude recyklovat.

Když video s prezentací Nintenda skončilo, bylo mi smutno. Smutno z toho jakou cestou se Nintendo vydalo. Neviděl jsem tam proklamovanou snahu o inovaci, a odhodlání jít si vlastní cestou. Spíše mi to připadalo, že v Nintendu si řekli, že jediné dvě věci které se prodávají, jsou Amiibo figurky a cokoli s jejich postavami. Takže pojďme dělat hry, které hráči chtějí. Jenže je to opravdu tak? Ano byl jsem zklamaný a možná i trochu naštvaný, jenže místo toho abych si šel svoji frustraci vylít do diskusí, zkusil jsem se zamyslet, jestli jsem to vlastně pochopil dobře. Když se totiž řekne E3 konference tak každý čeká něco, jako dělá Microsoft či Sony. To znamená bombastické ohlášení her, které jsou teprve ve fázi konceptu. Pustí se nějaký animovaný trailer a za dva tři roky se možná té hry dočkáme. Jenže tohle Nintendo vlastně nedělá. Co jsme tedy na jejich E3 prezentaci viděli. Viděli jsme hry, které mají vyjít letos do konce roku a to ještě ne všechny. Vždyť se vůbec nezmínili o hrách jako Project Zero, nová Zelda, Devil's Third či Bravely Second. Uvědomil jsem si, že můj dojem z jejich prezentace byl trochu zavádějící. Bohužel Nintendo si neuvědomilo, že jejich E3 prezentace nemá být jen další Direct, kterým představují hry na následující půlrok. Má to být show, která hráčům řekne: podívejte se co pro vás chystáme, možná ne za rok, aby zachovejte nám přízeň a budete mít Zedu, Metroida a mezi tím další originální tituly. Hráči v záplavě bombastických E3 oznámeních chtějí, aby i Nintendo přišlo s něčím velkým, co potěší jejich hráčská srdce.

Možná že v Nintendu už žijí jen chystanou novou herní platformou NX, kterou se chystají představit v příštím roce. Ale je to škoda, protože tím sami podkopávají WiiU. Přitom ti, kdo při každé nové WiiU hře která dostane hodnocení 9/10 neříkají, že je to fajn, ale kvůli jedné hře nemá cenu WiiU kupovat, ale WiiU si skutečně pořídí moc dobře ví, že i přes své mouchy je to dobrá konzole a fantastickými hrami. Nikdo neví, jaká bude nová konzole od Nintenda, ale kdo z nás by nechtěl Metroida, který skutečně využije dva displeje, či třeba Animal Crossing pro WiiU jenž by spolupracoval s 3DS a díky online funkcím posunul sérii dále. Místo toho si Nintendo hraje s Amiibo. WiiU je tak asi odsouzeno stát se dalším Gamecube či Dreamcastem. Ale dost už nářků. My co Nintendo sledujeme dlouhodobě víme, že je zkrátka jiné a některé jeho kroky jsou těžko pochopitelné. Takže stále věřím, že i pro nás co chceme hry a ne hříčky má Nintendo něco v rukávu. To však nic nemění na faktu, že z hlavní trojky to byli tentokráte oni, co si vytáhli černého Petra.

0 komentářů: